• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML Polimorficzna postać

Object Storage Arubacloud
0 głosów
173 wizyt
pytanie zadane 17 kwietnia 2015 w C i C++ przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)

Witam wszystkich serdecznie, otóż no nareszcie działa mi biblioteka SFML, no i zaczełem się za to brać. Działam zgodnie z kursem pewnego pana https://www.youtube.com/watch?v=WFts4-62F6U , stworzyłem postać, ale mi to nie wystarczy ^^ chciałem stworzyć ją jako postać polimorficzną, czyli po prostu zmieniać jpegi, czy może mi ktoś podpowiedzieć czy dobrze się do tego zabrałem? tutaj kod 

#include <SFML\Graphics.hpp>
#include <iostream>
#include <string>

sf::RenderWindow okno(sf::VideoMode(800, 600), "Moje okno");


class gracz
{
	virtual void player();

};
class Gracz1
	:public gracz
{
	virtual void player()
	{
		sf::Texture gracz;
		sf::Sprite zgracz;
		if (!gracz.loadFromFile("gracz1.png"))
			std::cout << "nie da sie zaladowac";
		zgracz.setTexture(gracz);
		return zgracz.setTexture(gracz);
	}
};
class Gracz2
	:public gracz
{
	virtual void player()
	{
		sf::Texture gracz;
		sf::Sprite zgracz;
		if (!gracz.loadFromFile("gracz2.png"))
			std::cout << "nie da sie zaladowac";
		zgracz.setTexture(gracz);
		return zgracz.setTexture(gracz);
	}
};
int main()
{
	
	Gracz1 ty;
	Gracz2 on;
	gracz *ja;
	while (okno.isOpen())
	{
		sf::Event wydarzenie;
		while (okno.pollEvent(wydarzenie))
		{
			if (wydarzenie.type == sf::Event::Closed)
			{
				okno.close();

			}

		}

		
		
		
		okno.display();
	}

	return 0;
}

i jakoś naprowadzić, bo serio troszke frajdy daje, ale te trudzenie się jeszcze walka z czasem :D 

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 17 kwietnia 2015 przez Kuba Stary wyjadacz (12,460 p.)
Masz na myśli animację, czy polimorfię? Niespójnie opisałeś o co ci chodzi.
komentarz 17 kwietnia 2015 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
Aktualnie chce tylko aby przy wciśnięciu np ,,P" wskaźnik zmieniał się na gracza nr 2 który posiada inną teksture, czyli po prostu zmienia się image, jeżeli z tym sobie bym poraadził to animacja bez trudności.
komentarz 17 kwietnia 2015 przez Kuba Stary wyjadacz (12,460 p.)
Nadal nie wiem, czy chodzi ci o wskaźnik, czy o teksturę, bardzo to mieszasz. Jeśli chodzi ci o teksturę, to stwórz obiekt klasy Gracz1, event kliknięcia klawisza P, a w nim twojObiekt.zgracz.setTexture(twojaNowaTekstura);

Jeśli zaś chodzi ci o polimorfię, to może chodzi ci o to?

gracz *ja = new Gracz1(); //ufam, że taka jest konstrukcja w Cpp

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 389 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 275 wizyt
pytanie zadane 4 maja 2015 w C i C++ przez Wirus Stary wyjadacz (14,000 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 295 wizyt
pytanie zadane 27 lipca 2015 w C i C++ przez niezalogowany

92,592 zapytań

141,441 odpowiedzi

319,704 komentarzy

61,978 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...