• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pomysł na stworzenie?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
248 wizyt
pytanie zadane 30 stycznia 2016 w C i C++ przez Rezorl Nowicjusz (120 p.)

Witam.

Jestem studentem II roku informatyki i z racji tego, że kończy się semestr dostałem projekt do napisania:
Dana jest tablica wymiaru n×2 wypełniona liczbami całkowitymi nieujemnymi. Należy wybrać z niej podzbiór o możliwie największej sumie, przy czym do zbioru nie mogą trafić liczby sąsiadujące ze sobą w pionie lub w poziomie. Wynikiem działania funkcji powinna być maksymalna suma takiego podzbioru, ewentualnie z wyliczeniem składników.

Nie do końca zrozumiałem o co w tym chodzi, więc poszedłem do prowadzącego przedmiot i nie chciał mi powiedzieć jak rozwiązać ten problem dla tablic n×2, ale podpowiedział jak to zrobić na jednej w dodatku to rozrysował. O to jak wygląda to rozrysowane:

A to jest kodm który udało mi się stworzyć:
http://pastebin.com/9d6r4DRd
 

1. Czy kod, który napisałem jest napisany dobrze?
2. Czy ma ktoś może jakiś pomysł jak to zrobić dla tablicy n×2 i czy mógłby ktoś to rozrysować albo w jakiś inny sposób wyjaśnić?

Pozdrawiam,
Rezorl.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 30 stycznia 2016 przez andrzej_bl Bywalec (2,390 p.)

To co pokazujesz to typowy problem rozwiązywany programowaniem dynamicznym.

Mamy przykładową tablicę:

1 1 4 ...
4 2 2 ...

Potrzebujemy sześć pomocniczych zmiennych a, b, c, olda, oldb, oldc

Na początek zajmijmy się pierwszą parą (1 i 4) - mamy trzy możliwości: a=0 nie weźmiemy żadnej liczby, b=1 weźmiemy jedynkę, c=4 weźmiemy czwórkę. Teraz przepisujemy a, b, c do zmiennych olda, oldb, oldc.