• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy program musi być liniowy?

Object Storage Arubacloud
+2 głosów
259 wizyt
pytanie zadane 5 stycznia 2016 w Algorytmy przez Sinnley Stary wyjadacz (12,810 p.)
Witam, nachodzi mnie pewne pytanie - czy program musi być liniowy?

Jestem na dosć początkującym poziomie nauki programowania, znam podstawy.

Dotychczas pisząc kod, zauważyłem, że nie mam pojęcia jak sprawić, aby program nie robił wszystkie pokolei.

Podam przykład, załóżmy, że piszę program który "wypisuje" nam płaszczyznę, na której leży kilka "klocków".

I chcę teraz te klocki "podniesć" o jedno miejsce w górę - jednoczesnie. Czy da się powiedzieć programowi, żeby wykonywał kilka czynnosci na raz?

Obecnie orientuję się jedynie w języku c++, głównie proceduralnym, aczkolwiek obiektowy poznaję na bierząco, więc cos tam już również wiem, nie mogę jednak znaleźć ani wymyslić nigdzie odpowiedzi na to pytanie.

3 odpowiedzi

+9 głosów
odpowiedź 5 stycznia 2016 przez Sebastian Fojcik Nałogowiec (43,040 p.)
wybrane 6 stycznia 2016 przez Sinnley
 
Najlepsza

Musisz uświadomić sobie przykrą prawdę:

Praktycznie nic w komputerze nie może zostać wykonane jednocześnie.

Jak oglądasz film na YT i "jednocześnie" rozmawiasz z kimś na Skype, to nie oznacza, że oba programy działają w tym samym czasie. Tobie się może wydawać, że tak jest. W rzeczywistości system przekazuje określoną ilość cykli procesora na dany proces jednak dzieje się to tak szybko, że sprawia to wrażenie, że programy działają jednocześnie.

Wracając do Twojego problemu z rysowaniem. Nie da się na raz podnieść wszystkich klocków, ale można to znacząco przyspieszyć. Możesz przykładowo napisać pętlę wypisującą duży zbiór znaków:

for( int i = 0; i < 15; i++ )
	cout << "########################################" << endl;