• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Bibliotek stdlib.h i funkcje printf(), scanf()

Object Storage Arubacloud
+5 głosów
1,103 wizyt
pytanie zadane 15 kwietnia 2015 w C i C++ przez RedRevenge Obywatel (1,230 p.)
Witam serdecznie,

Jestem studentem automatyki i robotyki. Ostatnio z programowania w C miałem małe kolokwium. Jako, że wcześniej już trochę programowałem, poszedłem na nie trochę bez przygotowania. Biblioteki "stdio.h" i "stdlib.h" używałem bardzo rzadko (ponieważ zwykle programowałem w C++), stąd trochę bezmyślnie dołączyłem bibliotekę "stdlib.h", a później używałem funkcji printf(), oraz scanf().

Okazało się, że używając biblioteki "stdlib.h" nie mogę użyć printfa i scanfa, bo ich tam nie ma i program po prostu nie zadziała. Straciłem na tym trochę punktów ;/ Dodam, że na kolokwiach piszemy programy na kartce, stąd nie ma możliwości w czasie trwania kolokwium sprawdzenia na komputerze, czy program działa czy nie.

Jednak pamięc mi podpowiadała, że kiedyś tak robiłem i działało. Sprawdziłem i rzeczywiście, wszystko działa bez zarzutów (sprawdzałem w Code Blocks, oraz na ideone.com).

Jak to jest z tymi funkcjami? Dlaczego działa na "stdlib,h", skoro podobno ich tam nie ma? Czy straciłem punkty słusznie?

Pozdrawiam ;)

7 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 15 kwietnia 2015 przez Mirosław Zelent Nałogowiec (34,780 p.)
A w jakiej wersji CodeBlocksa program "widzi" printfa bez inkludowania stdio.h?
komentarz 15 kwietnia 2015 przez RedRevenge Obywatel (1,230 p.)
Wersja 13.12
0 głosów
odpowiedź 15 kwietnia 2015 przez Bondrusiek Maniak (61,370 p.)
edycja 15 kwietnia 2015 przez Bondrusiek

Mi niestety funkcje printf() oraz scanf() nie działają z włączona tylko biblioteką <stdlib.h>. Jak chcerz być pewien co działa w danej bibliotece to polecem przeczytanie dokumentacji tam wszystko jest wyjaśnione:

Stdlib :