• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

sfml i sql, oraz niszczenie obiektu

Object Storage Arubacloud
+1 głos
389 wizyt
pytanie zadane 2 grudnia 2015 w C i C++ przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Jak połączyć c++ z sql, czy da się to zrobić za pomocą sfml SFML/network?

Czy da się zniszczyć obiekt za pomocą vectora? Bo jak używałem pop_back, to obiekt świrował

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 2 grudnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Z SQL w C/C++ można korzystać za pomocą SQLitehttps://www.sqlite.org/.

Co do kontenera (lub jak kto woli: wektora), to musisz wiedzieć, jaki jego element chcesz usunąć. Radzę ci przeczytać ten artykuł: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-STL-C++/Kontener-tablicy-std-vector/119.

0 głosów
odpowiedź 2 grudnia 2015 przez niezalogowany
Jeśli chodzi o vector, to pop_back() usuwa ostatni obiekt, więc może bardziej odpowiednim sposobem dla ciebie mogłoby być vector.erase(vector.begin()+numerElementu). Nie wiem czemu obiekt miałby wariować, wtedy po prostu znika i tyle.

Ja się na SQL nie znam, ale po co ci to? Mogę ci powiedzieć, że za pomocą SFML-a tego raczej się nie da zrobić (przynajmniej na tyle przeczytałem tutoriale).
komentarz 2 grudnia 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Pragnę kiedyś zrobić grę online
komentarz 2 grudnia 2015 przez niezalogowany
Ale nie trzeba wcale do tego SQL-a :)
komentarz 2 grudnia 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
A zapisywanie gdzie się bedzie odbywać, jak nie w jakiejś bazie danych?
komentarz 2 grudnia 2015 przez niezalogowany
A zapisywanie czego? Ja mówię, ja się na SQL nie znam i żadnej gry online jeszcze (jeszcze...) nie robiłem, ale wiem tyle, że jak chcesz zrobić grę online w SFML, to wystarczą pakietu TCP albo UDP, ogarnięcie jak się je wysyła, może będzie potrzebny serwer FTP. Ja mówię, nie znam się, ale jak chcesz zrobić coś typu, że każdy gracz zalogowuje się do gry i jego cały postęp jest zapisywany w chmurze (czy tam w jakiejś bazie właśnie), no to rzeczywiście SQL może być potrzebny. Ale jak chcesz zrobić zwykłe łączenie się komputerów przez IP i wysyłanie pakietów bez żadnego zapisywania (jak już to na dysku tego samego komputera), to SQL-a nie trzeba :)
komentarz 2 grudnia 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
I know it. I'm all time say it. Sory for maj inglisz
komentarz 2 grudnia 2015 przez niezalogowany
Noł prablom :) No, skoro to ma być tak zaawansowana gra (według mnie to jest strasznie zaawansowane, wystarczy tylko zmienić grafikę na profesjonalną i można grę sprzedawać po 200 zł :)), to raczej nic tu po mnie, bo ja za dużo na ten temat nie wiem. Zamierzam dodać do mojej strzelanki w SFML-u (używam mapy kafelkowej, wiesz o co chodzi :3) tryb multiplayer online (local multiplayer będzie na pewno), ale na razie zatrzymałem się na skoku postaci (muszę trochę go poprawić, ale gorsze jest kolidowanie z klockami) :| Więc online będzie o wiele później ;)
0 głosów
odpowiedź 2 grudnia 2015 przez Ehlert Ekspert (212,790 p.)

Samo pojęcie gry online nie ogranicza się do dwóch desktopowych apek wymieniających informacje poprze tcp. Jeśli kolega chce napisać coś typu Ogame gdzie niektóre rekordy muszą być aktualizowane co 5 min, to silnik w C++ na serwer z wykorzystaniem SFML Network jest dobrym pomysłem. 

komentarz 2 grudnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Moduł SFML, odpowiadający za komunikacje sieciową, jest napisany za pomocą Winsock, więc sądzę, że jest to bardzo dobry wybór (natywne rozwiązania są najlepsze).

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 344 wizyt
pytanie zadane 29 października 2015 w C i C++ przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
+2 głosów
4 odpowiedzi 891 wizyt
pytanie zadane 18 lutego 2016 w C i C++ przez Paweł Głomski Obywatel (1,650 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 266 wizyt

92,620 zapytań

141,474 odpowiedzi

319,813 komentarzy

62,004 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...