Nie chciałbym podawać Ci na tacy gotowizny, ponieważ to żadna pomoc.
Klasę definiujesz tak:
class nazwa_typu_klasy
{
// tutaj znajduje się ciało klasy
};
W tej klasie (w ciele klasy) zadeklaruj składniki klasy - boki trójkąta, oraz funkcje składowe tejże klasy.
Jeśli funkcje są "niewielkie" to ich deklaracje oraz definicje można umieścić wewnątrz klasy, natomiast jeśli są obszerne - to proponuję definiować poza ciałem klasy.
Definicja takiej funkcji (poza ciałem klasy) wygląda mniej więcej tak :
void nazwa_typu_klasy::nazwa_funkcji(int argument1, int argument2) //typami arumentow nie musza być int-y.
{
// "tutaj bebechy funkcji"
}
Gdy już przez to przebrniesz wystarczy utworzyć obiekt typu twojej klasy. W zadaniu twoja klasa ma się nazywać "trojkat", a więc jest to nazwa_typu_klasy (patrz wyzej).
Obiekt tworzysz tak:
nazwa_typu_klasy jakistam_objekt ;
czyli tak jak zwykłą zmienną, np - int x;
Funkcje danej klasy, można wywołać względem danego obiektu, tak:
jakistam_objekt.nazwa_funkcji_skladowej_klasy(jakieś argumenty);
Ostatecznie nie wiem czego oczekuje od Ciebie Twój nauczyciel. W grę wchodzi materiał dotyczący, np.: konstruktorów i innych tworów :D Nie chciałbym Ci gmatwać całego obrazu sytuacji. Opisałem chyba najprościej jak się dało.
Pozdrawiam!