• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Implementacja kontenera-wektor

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,371 wizyt
pytanie zadane 18 listopada 2015 w C i C++ przez Baakoma Użytkownik (780 p.)

Witam !

Ostatnio pomyślałem sobie, że spróbuję napisać kontener-wektor. Niestety jestem początkujący i sprawia mi to dużo problemu :) Myślę, że moje rozwiązanie wektora jest bardzo słabe, dużo jeszcze w nim brakuje, poza tym brakuje mi pomysłów jak niektóre rzeczy rozwiązać, dlatego piszę do was z prośbą o pomoc :) To kod, który póki co napisałem:


#ifndef wektor_hpp
#define wektor_hpp

#include <iostream>

namespace amadi
{

template <typename T>
class wektor
{
private:
    T * tab;
    T * tabEnd;
    int tabSize;

    void resize(bool temp)
    {
        if (temp)
        {
            T * newTab = new T[tabSize+1];
            for (int i = 0; i < tabSize; i++)
                newTab[i] = tab[i];
            tabSize += temp;
            delete [] tab;
            tab = newTab;
        }
        else
        {
            T * newTab = new T[tabSize-1];
            for (int i = 0; i < tabSize-1; i++)
                newTab[i] = tab[i];
            tabSize -= 1;
            delete [] tab;
            tab = newTab;
        }
    }
public:
    wektor()
    {
        tabSize = 0;
        tab = new T [tabSize];
        tabEnd = tab;
    }
    wektor(int tabSize)
    {
        this -> tabSize = tabSize;
        tab = new T [tabSize];
        tabEnd = tab+tabSize-1;
    }
    ~wektor()
    {
        delete [] tab;
        tab = 0;
        tabEnd = 0;
    }
    void pushBack(T temp)
    {
        resize(1);
        tab[tabSize-1] = temp;
        tabEnd = tab+tabSize-1;
    }
    void popBack()
    {
        resize(0);
        tabEnd = tab+tabSize-1;
    }
    bool isEmpty() const
    {
        if(tabSize == 0)
            return true;
        else