enum to typ wyliczeniowy, w ktorym mozesz ustawic kilka stalych do ktorych przypiszesz wartosc, lub wartosc przypisze sie automatycznie.
Np piszac gre moglbys uzyc takiego enuma zeby okreslic kierunek poruszania sie postaci:
enum Kierunek{
GORA,
DOL
LEWO,
PRAWO
}
pozniej mozesz zrobic:
Kierunek kierunekPostaci;
kierunekPostaci = GORA;
Mozesz tez uzyc go w ten sposob:
enum{
GORA,
DOL,
LEWO,
PRAWO
}
i uzywac tych nazw jako wartosci. np:
int kierunek;
kierunek = GORA;
Vector to kontener na dane, na poczatek najlatwiej bedzie Ci skojarzyc go z tablica ktorej nie musisz ustawiac wielkosci, tylko mozesz dowolnie dodawac i usowac kazde pole.
To w duzym skrocie, mysle ze bez sensu sie rozpisywac, jest masa dobrych kursow C++ w internecie, wystarczy zapytac wujka google.