• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Timer wyświetlający co sekundę nowo wylosowaną liczbę

Object Storage Arubacloud
0 głosów
645 wizyt
pytanie zadane 5 listopada 2015 w C i C++ przez GreePix Początkujący (380 p.)

Potrzebuję stworzyć Timer który co sekundę w miejscu Label1 zmieni Caption na nowo wylosowaną liczbę (z przedziału 1-300). 

 

Stworzyłem takie cóś, dzieki czemu po włączeniu Timer'a Button'em w miejscu Label1 pojawia się liczba wylosowana z przedziału 1-300, lecz zostaje ona w tym miejscu a nie zmienia sie co sekundę na nową tak jak tego potrzebuje(jestem póki co kompletnie zielony). Podaję fragmenty dotyczące mojego problemu:

int liczby;





void __fastcall TForm1::FormCreate(TObject *Sender)
{
randomize();
for(int i=0; i<1000; i++)
{
liczby = random(300)+1;
}
}

void __fastcall TForm1::Timer1Timer(TObject *Sender)
{

     Label1->Caption=liczby;

}

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 5 listopada 2015 przez furas Maniak (53,800 p.)
wybrane 5 listopada 2015 przez GreePix
 
Najlepsza
Nie wiem jak to jest w tym czym to robisz ale bywają timery, które wykonują się tylko raz po zadanym czasie.

Wtedy w funkcji wykonywanej przez timer trzeba ponownie aktywować ten timer aby wyglądało, że chodzi w nieskończoność.

---

Nową liczbę należy losować w timerze a nie w konstruktorze bo konstruktor wykonuje sie tylko raz (i zajmuje mu to kilka milisekund)
komentarz 5 listopada 2015 przez GreePix Początkujący (380 p.)
Wylosowałem nową liczbę w timerze iii udało się ! ALE teraz jeszcze jeden problem, mimo że interval ustawiłem na mniej niż sekunde to i tak nowa liczba pojawia się po sekundzie, domyślam się, że ma to związek z losowaniem każdej nowej liczby z czasu systemowego, a ten zmienia się co sekunde, da się temu jakoś zaradzić ? Bardzo mi na tym zależy, aby kolejne liczby zmieniały sie szybciej niż co sekundę. Proszę o pomoc !