• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unique ptr, system przedmiotów

Object Storage Arubacloud
0 głosów
144 wizyt
pytanie zadane 4 listopada 2015 w C i C++ przez GameProgrammer Obywatel (1,140 p.)
edycja 4 listopada 2015 przez GameProgrammer

Mam klasę map w której jest:    std::vector <std::unique_ptr <Item> > item;

W metodzie tej klasy Update, chcę wysłać te wskaźniki do obiektu gracza:

player_entity[i] -> takeItem( item );

tam sprawdzam czy jest kolizja:

void Player::takeItem(std::vector <std::unique_ptr <Item> >  item)
{
    auto iterator = item.begin();
    if( (*iterator) -> getGlobalBounds().intersects(sprite.getGlobalBounds()))
    {
        inventoryManager.itemsStack.emplace_back(std::move(*iterator));
        item.erase(iterator);
        inventoryManager.insertItem();
    }
}

Ale taka operacja wypluwa błąd, ogólnie zależy mi żeby to jakoś ogarnąć, by po kolizja z graczem przedmiot przechodził do inventoryManagera, a tamten z mapy się kasował.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 4 listopada 2015 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

jaki błąd?

Zauważ że przekazujesz vector jako stałą referencję, po czym go modyfikujesz wywołując .erase().

komentarz 4 listopada 2015 przez GameProgrammer Obywatel (1,140 p.)
Error    2    error C2248: 'std::unique_ptr<_Ty>::unique_ptr' : cannot access private member declared in class 'std::unique_ptr<_Ty>

wcale się nie kompiluje, przesyłam przez stałą referencję bo szukałem odpowiedzi na necie i pisało że tak powinno się wysyłać. Ale ten sposóbteż nie działa.
komentarz 4 listopada 2015 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)
Oczywiście że przekopiowanie wektora z unique_ptr nie działa, bo ich z definicji nie można kopiować. Przekaż po prostu przez nie-const referencję.

Potem pokaż błąd, najlepiej screenshot całego kodu. I to co się pokaże gdy dwukrotnie klikniesz na błąd.
komentarz 4 listopada 2015 przez GameProgrammer Obywatel (1,140 p.)

Tak też wysyłałem, już zmieniłem do tej formy. Błąd ten sam, po kliknięciu wysyła do zakładki xmemory0 na fragment

    void construct(_Ty *_Ptr, const _Ty& _Val)
        {    // construct object at _Ptr with value _Val
        ::new ((void *)_Ptr) _Ty(_Val);
        }

Kod:

class Entity : public sf::Drawable
{

   virtual void takeItem(std::vector <std::unique_ptr <Item> > item);

}

 

Jest obiekt typu Player, dziedziczy od Entity, do tego próbuję wysłać te przedmioty.

komentarz 4 listopada 2015 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)
Cały kod. Screenshoty z błędami. Definicja, deklaracja, miejsce wywołania.

Twoja deklaracja cały czas nie bierze przez referencję.
komentarz 4 listopada 2015 przez GameProgrammer Obywatel (1,140 p.)
edycja 4 listopada 2015 przez GameProgrammer

Zmieniłem na referencje, teraz się kompiluje, ale w chwili kolizji z graczem jest crash:

void Player::takeItem(std::vector <std::unique_ptr <Item> > &item)
{
    auto iterator = item.begin();
    if( (*iterator) -> getGlobalBounds().intersects(sprite.getGlobalBounds()))
    {
        inventoryManager.itemsStack.emplace_back(std::move(*iterator));
        item.erase(iterator);
        inventoryManager.insertItem();
    }
}

komentarz 4 listopada 2015 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

Na litość, jaki crash? Co mówi debugger? Screenshot? Niech zgadnę, wektor jest pusty.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 113 wizyt
pytanie zadane 3 stycznia 2016 w C i C++ przez GameProgrammer Obywatel (1,140 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 112 wizyt
pytanie zadane 3 listopada 2015 w C i C++ przez GameProgrammer Obywatel (1,140 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 144 wizyt
pytanie zadane 28 października 2015 w C i C++ przez GameProgrammer Obywatel (1,140 p.)

92,579 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,664 komentarzy

61,964 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...