• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Produkcja materiałów zależna od czasu

Object Storage Arubacloud
0 głosów
136 wizyt
pytanie zadane 2 listopada 2015 w C i C++ przez tomasztopolewski Początkujący (430 p.)
Witam,

dzisiaj przychodze z problemem, bardziej czysto logicznym. Chodzi mi o pomysł na algorytm.

Typowa gra w, której aby coś zbudować potrzebne są materiały (drewno i kamień). Jest też produkcja. Im dłużej gram tym więcej materiałów powinniem posiadać, to logiczne. Na produkcje wpływają jeszcze nastrój (jak na razie stały) oraz procent produkcji. Ten procent to po prostu liczba wpływają na ilość materiłów wyprodukowanych, bo jeśli w tym momecie będzie ona wynosiła 0 to ilosc materialow jakie zostaly wyprodukowane wynosi tez 0.

W jaki sposob mozna uzaleznic produkcje od czasu i w jaki sposób ja wdrozyc, wykonać (w czystym schemacie)?

 

Dzięki i pozdro

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 2 listopada 2015 przez niezalogowany

W jaki sposob mozna uzaleznic produkcje od czasu i w jaki sposób ja wdrozyc, wykonać (w czystym schemacie)?
 

Co dokładnie rozumiesz pod pojęciem uzależnić? Na jakim efekcie ci zależy?

komentarz 2 listopada 2015 przez tomasztopolewski Początkujący (430 p.)
Tak aby czas wplywal na ilość materiałów. Po 5 minutach 500 kg a po 10 - 1000kg. I tak dalej. Oczywiście nie zmieniając innych parametrów.
komentarz 2 listopada 2015 przez niezalogowany
No to po prostu masz zmienną czasową (nie wiem, czy chcesz to robić w SFML-u, czy w zwykłej konsolce, ale mówię jak powinno być) i if()-a, a którym sprawdzasz kiedy minie 5 minut. Jak już minie, to wtedy, zmienna drewnoNaOpalDlaBabci zwiększy się o 500 i zresetujesz zegar (czyli tą zmienną czasową). I tak w kółko. Po kolejnych 5 minutach (czyli razem: no zgadnij ile ;)) będziesz miał 1000 KG drewna.
komentarz 3 listopada 2015 przez tomasztopolewski Początkujący (430 p.)
To jest obiektowka pisana na konsolowke. Dzięki za odpowiedź. ;) A te SMFL to jakaś biblioteka? Do czego mogę użyć takie coś?
komentarz 3 listopada 2015 przez niezalogowany
Tak, SFML to biblioteka graficzna, bardzo popularna na naszym forum, dzięki forum się o niej dowiedziałem. Można w niej robić całkiek fajne gry 2D obiektowo. Nie będę ci gadał, sprawdź sobie na internecie, na ofocjalnej stronie, albo na forum, znajdziesz bardzo dużo informacji ;)

Podobne pytania

+2 głosów
2 odpowiedzi 1,181 wizyt
pytanie zadane 28 sierpnia 2015 w C i C++ przez Benek Szeryf (91,010 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 268 wizyt
pytanie zadane 31 maja 2018 w JavaScript przez Majkeloof Nowicjusz (210 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 126 wizyt
pytanie zadane 4 października 2016 w C i C++ przez Adam Olesiak Gaduła (3,290 p.)

92,575 zapytań

141,424 odpowiedzi

319,649 komentarzy

61,960 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...