Enum to typ wyliczeniowy (jak Patrycjerz wspomniał), który układa swoje elementy w danej kolejności i każdemu przypisuje kolejną wartość. Czyli to:
enum typWyliczeniowy{pierwszaLiczba,drugaLiczba,trzeciaLiczba};
tworzy TypWyliczeniowy, który liczbie pierwszaLiczba przypisuje liczbę 0, drugaLiczba ma 1 i tak dalej. Jeśli chcesz, żeby porządek był inny, to możesz to sam sobie zrobić. Na przykład takie coś:
enum typWyliczeniowy{pierwszaLiczba,drugaLiczba=7,trzeciaLiczba};
zrobi tak, że pierwszaLiczba będzie równa 0, drugaLiczba będzie równa 7, a trzeciaLiczba - no, jak myślisz? Jeśli myślałeś o 8, to dobrze myślałeś ;) Typ wyliczeniowy, bo sobie po kolei wylicza. Ale pamiętaj, że enum tworzy typ, a nie konkretną zmienną. Jak chcesz stworzyć zmienną tego typu wyliczeniowego, to standardowo:
typWyliczeniowy mojEnum;
Jak chcesz coś do niego przypisać, to musisz to zrobić tak:
mojEnum=pierwszaLiczba;
To chyba tyle podstaw, jak chcesz wiedzieć jeszcze więcej, to szczegółów poszukaj na internecie albo przeczytaj ,,Symfonię C++" ;)