• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Aplikacje webowe a przetwarzanie danych statystycznych

Object Storage Arubacloud
+2 głosów
149 wizyt
pytanie zadane 2 marca w JavaScript przez mb-dir Mądrala (6,710 p.)

Witam,

Jestem na VI semestrze Informatyki i Ekonometrii, co za tym idzie zbliża się czas pisania inżynierki. Wymóg uczelni co do pracy inżynierskiej na tym kierunku jest taki, że musi być w niej zawarta część informatyczna oraz statystyczna/modelowanie danych itp. Z racji na to, że na co dzień siedzę w webówce(głównie laravel i vue) to przez lenistwo chciałbym dostosować to co umiem pod inżynierkę.

Do głowy przyszły mi dwa pomysły:

Pierwszy z nich to napisane aplikacji pokroju e-wizyta, np umawianie wizyt online do przychodni(webówka - część informatyczna), gdzie zbieramy dane od pacjentów i na ich podstawie generujemy raporty(statystyki). Przykładowe dane do gromadzenia:

Wiek pacjenta

  • Płeć
  • Miejsce zamieszkania (wieś, miasto do 10 000 mieszkańców, miasto do 100 000 mieszkańców, miasto do 250 000 mieszkańców, większe miasto)
  • Rodzaj wizyty (konsultacja, badanie, szczepienie, itp.)
  • Rodzaj ubezpieczenia zdrowotnego (publiczne, prywatne)
  • Występowanie chorób przewlekłych
  • Typ lekarza/specjalisty, do którego umawiana jest wizyta
  • Liczba osób w gospodarstwie domowym pacjenta
  • Liczba wcześniejszych wizyt w przychodni w ciągu roku
  • Czy pacjent korzysta z usług opieki zdrowotnej w innych placówkach
  • Preferowany sposób płatności za wizytę
  • Liczba zarejestrowanych przypadków danej choroby w określonym obszarze geograficznym
  • Częstość występowania określonych objawów lub dolegliwości wśród pacjentów
  • Wybór kanałów komunikacji przez pacjentów (telefon, e-mail, aplikacja mobilna)
  • Częstotliwość korzystania z recept papierowych vs. elektronicznych