Cześć,
chciałem zapytać jak podchodzicie do podziału projektu na mikroserwisy? Jak wydzielacie mikrousługi?
Dobrym przykładem użycia mikroserwisów jest Allegro.pl, ale to skomplikowany, bardzo zaawansowany system składający się z ponad 400 serwisów! Weźmy coś prostszego, chyba każdy zna OLX, OtoDom czy OtoMoto.... Przykładowo ten ostatni (wiem, że lubicie samochody)... Jak byście podzielili Otomoto.pl na mikroserwisy??
Najważniejsze funkcjonalności OtoMoto.pl to:
1. Wyszukiwarka ogłoszeń
2. Prezentacja ogłoszeń (ofert aut)
3. Dodawanie nowych ogłoszeń
4. Dodawanie nowych użytkowników (prywatnych i firmowych)
5. Artykuły, porady - część "blogowa"
6. Informacje o portalu - kontakt, cennik ogłoszeń, itp.
7. Pierdółki różnego rodzaju (Biuro prasowe, Polityka prywatności, Polityka plików "cookies", Ustawienia plików cookie)
Oczywiste jest, że większość użytkowników serwisu korzysta głównie z funkcjonalności 1) i 2), rzadziej z 3) i 4), a pozostałe odwiedzane są jeszcze rzadziej, wręcz sporadycznie.
Jak podzielić taki portal na mikroserwisy żeby wyszukiwarka ogłoszeń czy część prezentacji ogłoszeń nie dostały czkawki (podobnie, funkcjonalności 3) i 4) ? Wiadomo, że części portalu najbardziej oblegane generują największe obciążenie serwera, jak je wydzielić (i może podzielić dodatkowo) żeby uniknąć hiccupu?
Ile byście tu zaproponowali mikroserwisów i jakie?
Mam nadzieje, że wywiąże się z tego ciekawa dyskusja :) !