• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Programowanie obiektowe - przestrzenie nazw

Object Storage Arubacloud
0 głosów
70 wizyt
pytanie zadane 22 listopada 2023 w C i C++ przez hutsalo1998 Użytkownik (520 p.)

Staram się zrealizować program, który jest tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=x0rQz_nQPjE&t=984s

ale dostaje informacje o błędzie. Tutaj jest kod:

#include <iostream>

using namespace std;

namespace p2D
{
    class wektor;
    class punkt;
    class trojkat;

    ostream& operator<<(ostream& cout, const punkt& p);
    ostream& operator<<(ostream& cout, const trojkat& t);
}

namespace p3D
{
    class wektor;
    class punkt;
    class trojkat;

    ostream& operator<<(ostream& cout, const punkt& p);
    ostream& operator<<(ostream& cout, const trojkat& t);
}

class p2D::punkt
{
    friend class wektor;
    friend ostream& operator << (ostream& cout, const punkt& p);
    double x, y;
public:
    punkt(double x0 = 0., double y0 = 0.): x(x0), y(y0) {}
};

ostream& p2D::operator<<(ostream& cout, const punkt& p)
{
    cout << "(" << p.x << ", " << p.y << ")";
    return cout;
}

class p2D::wektor
{
    friend class trojkat;
    double wx, wy;
public:
    wektor(punkt p1 = punkt(), punkt p2 = punkt()): wx(p2.x - p1.x), wy(p2.y - p1.y){}
};

class p2D::trojkat
{
    friend ostream& operator<<(ostream&, const trojkat&);
    punkt p1, p2, p3;
public:
    trojkat(punkt p01 = punkt(), punkt p02 = punkt(), punkt p03 = punkt()): p1(p01), p2(p02), p3(p03) {};
    double pole();
};

double p2D::trojkat::pole(){
    wektor w1(p1, p2);
    wektor w2(p1, p3);
    return 0.5 * abs(w1.wx * w2.wy - w2.wx * w1.wy);
}

ostream& p2D::operator << (ostream& cout, const trojkat& t){
    cout << "(" << t.p1 << "-" << t.p2 << "-" << t.p3;
    return cout;
}





class p3D::punkt
{
    friend class wektor;
    friend ostream& operator << (ostream& cout, const punkt& p);
    double x, y, z;
public:
    punkt(double x0 = 0., double y0 = 0., double z0 = 0.): x(x0), y(y0), z(z0) {}
};

ostream& p3D::operator<<(ostream& cout, const punkt& p)
{
    cout << "(" << p.x << ", " << p.y << ", " << p.z << ")";
    return cout;
}

class p3D::wektor
{
    friend class trojkat;
    double wx, wy, wz;
public:
    wektor(double wx0 = 0., double wy0 = 0., double wz0 = 0.): wx(wx0), wy(wy0), wz(wz0){}
    wektor(punkt p1 = punkt(), punkt p2 = punkt()): wx(p2.x - p1.x), wy(p2.y - p1.y), wz(p2.z - p1.z){}
};

class p3D::trojkat
{
    friend ostream& operator<<(ostream&, const trojkat&);
    punkt p1, p2, p3;
public:
    trojkat(punkt p01 = punkt(), punkt p02 = punkt(), punkt p03 = punkt()): p1(p01), p2(p02), p3(p03) {};
    double pole();
};

double p3D::trojkat::pole(){
    wektor w1(p1, p2);
    wektor w2(p1, p3);
    wektor res((w1.wy * w2.wz - w2.wy * w1.wz),
                (w1.wx * w2.wz - w2.wx * w1.wz),
                (w1.wx * w2.wy - w2.wx * w1.wy));
    return 0.5 * sqrt(res.wx * res.wx + res.wy * res.wy + res.wz * res.wz);
}

ostream& p3D::operator << (ostream& cout, const trojkat& t){
    cout << "(" << t.p1 << "-" << t.p2 << "-" << t.p3;
    return cout;
}




int main()
{
    p2D::punkt p1, p2(1.), p3(1., 1.);
    p2D::trojkat t2D(p1, p2, p3);
    cout << "Trojkat: " << t2D << ", pole: "
        << t2D.pole() << endl;
    return 0;
}

a tutaj informacja o błędzie

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 22 listopada 2023 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)
wybrane 22 listopada 2023 przez hutsalo1998
 
Najlepsza
Na moje oko, to po prostu zapomniałeś o nagłówku <cmath>?

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 680 wizyt
pytanie zadane 25 sierpnia 2016 w C i C++ przez m_rij_v Użytkownik (660 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 456 wizyt
pytanie zadane 7 września 2015 w C i C++ przez 0xf Dyskutant (8,180 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 111 wizyt
pytanie zadane 16 marca 2019 w C i C++ przez Michał_Warmuz Mądrala (5,830 p.)

92,579 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,663 komentarzy

61,964 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...