• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kiedy programowanie obiektowe

Object Storage Arubacloud
0 głosów
272 wizyt
pytanie zadane 23 września 2023 w C# przez sisOOO Obywatel (1,370 p.)
Hejka

Mógłby mi ktoś pomóc? Kiedy powinniśmy używać programowania obiektowego? Już trochę zagłębiłem się w temat ale informacje jakie uzyskałem to takie:
a) wtedy kiedy chcemy aby było profesjonalnie
b) wtedy kiedy nad aplikacją pracuje więcej osób
bądź
c) wtedy kiedy robimy dużą aplikacje

W tym temacie jestem dość zielony, więc nie wiem m.in ile musi mieć kodu aby aplikacja była duża. Wiem jak się tworzy klasy i z nich się korzysta ale nie wiem kiedy używać :/

Jeżeli ktoś ma do polecenia jakieś stronki z zadaniami z programowania obiektowego to też chętnie przygarnę.
Z góry dzięki za pomoc :)

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 24 września 2023 przez marcin99b Szeryf (82,180 p.)
wybrane 27 października 2023 przez sisOOO
 
Najlepsza

a) wtedy kiedy chcemy aby było profesjonalnie

raczej przestarzale, jak chcesz iść w "profesjonalny" wygląd kodu to lepiej celować w programowanie funkcyjne

b) wtedy kiedy nad aplikacją pracuje więcej osób

to brzmi jak jakiś argument... ale nie do końca, programowanie obiektowe z góry zakłada dzielenie projektu na niezależne moduły, co jest niezbędnym elementem jeśli chcemy żeby projekt był przejrzysty i łatwy do rozwijania, ale nie musisz używać programowania obiektowego, żeby podzielić projekt na moduły

c) wtedy kiedy robimy dużą aplikacje

gdybyśmy się cofnęli w czasie tak z 20 lat, minimum kilkanaście, to byłby to jakiś argument