• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Losowa tekstura w python pygame

Object Storage Arubacloud
0 głosów
57 wizyt
pytanie zadane 4 sierpnia 2023 w Python przez Kubas23 Użytkownik (630 p.)

Od jakiegos czasu tworze gre w python (biblioteka pygame) link do github. Chcialem aby tekstura platformy losowala sie na poczatku kazdego poziomu dla kazdej platformy inna. Ale niestety mam problem z wylosowaniem jednej z trzech tekstur platformy platform_texture1, platform_texture2 i platform_texture3. Probowalem juz wszystkiego ale tekstura caly czas zmienia sie podczas gry.

import pygame

pygame.init()

window_width, window_height = 1280, 720
window = pygame.display.set_caption('Gra')
window = pygame.display.set_mode((window_width, window_height),pygame.FULLSCREEN)

# Tekstury

icon = pygame.image.load('Textures/icon.ico').convert_alpha()
bgmenu = pygame.image.load('Textures/menubg.png').convert_alpha()
playbutton = pygame.image.load('Textures/playbutton.png').convert_alpha()
playbuttonselect = pygame.image.load('Textures/playbuttonselect.png').convert_alpha()
settingsbutton = pygame.image.load('Textures/settingsbutton.png').convert_alpha()
settingsbuttonselect = pygame.image.load('Textures/settingsbuttonselect.png').convert_alpha()
menubutton = pygame.image.load('Textures/menubutton.png').convert_alpha()
menubuttonselect = pygame.image.load('Textures/menubuttonselect.png').convert_alpha()
GameName = pygame.image.load('Textures/GameName.png').convert_alpha()
platform_texture = pygame.image.load('Textures/platform_texture.png').convert_alpha()
lava_texture = pygame.image.load('Textures/lava_texture.png').convert_alpha()

pygame.display.set_icon(icon)
level = 1

pygame.mixer.init()
pygame.mixer.music.load("Audio/loopmusic.mp3")
pygame.mixer.music.play(-1, 0.0)




class Physic:
    def __init__(self, x, y, szerokosc, wysokosc, przyspieszenie, MAX_SPEED):
        self.level = level
        self.x_cord = x
        self.y_cord = y
        self.predkosc_poziomu = 0
        self.predkosc_pionu = 0
        self.przyspieszenie = przyspieszenie
        self.MAX_SPEED = MAX_SPEED
        self.szerokosc = szerokosc
        self.wysokosc = wysokosc
        self.poprzednie_x = x
        self.poprzednie_y = y
        self.jumping = False
        self.hitbox = pygame.Rect(self.x_cord, self.y_cord, self.szerokosc, self.wysokosc)

    def physic_tick(self, sciany, lawy):
        self.predkosc_pionu += 0.4
        self.x_cord += self.predkosc_poziomu
        self.y_cord += self.predkosc_pionu
        self.hitbox = pygame.Rect(self.x_cord, self.y_cord, self.szerokosc, self.wysokosc)
        for sciana in sciany:
            if sciana.hitbox.colliderect(self.hitbox):
                
                if self.x_cord + self.szerokosc >= sciana.x_cord + 1 > self.poprzednie_x + self.szerokosc:  # z lewej
                    self.x_cord = self.poprzednie_x
                    self.predkosc_poziomu = 0

                if self.x_cord <= sciana.x_cord + sciana.szerokosc - 1 < self.poprzednie_x:  # z prawej
                    self.x_cord = self.poprzednie_x
                    self.predkosc_poziomu = 0

                if self.y_cord + self.wysokosc >= sciana.y_cord + 1 > self.poprzednie_y + self.wysokosc:  # z góry
                    self.y_cord = self.poprzednie_y
                    self.predkosc_pionu = 0
                    self.jumping = False

                if self.y_cord >= sciana.y_cord < self.poprzednie_y:  # z dołu
                    self.y_cord = self.poprzednie_y
                    self.predkosc_pionu = 0

        for lawa in lawy:
            if lawa.hitbox.colliderect(self.hitbox):
                pygame.mixer.Channel(1).play(pygame.mixer.Sound("Audio/dead.mp3"))
                self.x_cord = 1
                self.y_cord = 640
                self.poprzednie_x = 1
                self.poprzednie_y = 655

        if self.y_cord > 1000:
            self.x_cord = 1
            self.y_cord = 655
            self.poprzednie_x = 1
            self.poprzednie_y = 655
            pygame.mixer.Channel(1).play(pygame.mixer.Sound("Audio/dead.mp3"))

        if self.x_cord >= 1275:
            self.level += 1
            self.x_cord = 1
            self.y_cord = 655
            self.poprzednie_x = 1
            self.poprzednie_y = 655


        if self.x_cord < 0:
            self.x_cord = 1

        self.poprzednie_x = self.x_cord
        self.poprzednie_y = self.y_cord


class Player(Physic):
    def __init__(self):
        self.image = pygame.image.load("Textures/postac1.png").convert_alpha()
        self.Sterowanie = 'wsad'
        pygame.mixer.init()
        szerokosc = self.image.get_width()
        wysokosc = self.image.get_height()
        super().__init__(1, 655, szerokosc, wysokosc, 0.125, 3)

    def tick(self, keys, sciany, lawy):
        self.physic_tick(sciany, lawy)

        if keys[pygame.K_w] or keys[pygame.K_a] or keys[pygame.K_d]:
            self.Sterowanie = 0

        if keys[pygame.K_UP] or keys[pygame.K_LEFT] or keys[pygame.K_RIGHT]:
            self.Sterowanie = 1

        if self.Sterowanie == 0:
            if keys[pygame.K_a] and self.predkosc_poziomu > self.MAX_SPEED * -1:
                self.image = pygame.image.load("Textures/postac2.png").convert_alpha()
                self.predkosc_poziomu -= self.przyspieszenie

            if keys[pygame.K_d] and self.predkosc_poziomu < self.MAX_SPEED:
                self.image = pygame.image.load("Textures/postac1.png").convert_alpha()
                self.predkosc_poziomu += self.przyspieszenie

            if keys[pygame.K_w] and self.jumping is False:
                self.predkosc_pionu -= 10
                self.jumping = True

            if not (keys[pygame.K_d] or keys[pygame.K_a]):
                if self.predkosc_poziomu > 0:
                    self.predkosc_poziomu -= self.przyspieszenie
                elif self.predkosc_poziomu < 0:
                    self.predkosc_poziomu += self.przyspieszenie

        if self.Sterowanie == 1:
            if keys[pygame.K_LEFT] and self.predkosc_poziomu > self.MAX_SPEED * -1:
                self.image = pygame.image.load("Textures/postac2.png").convert_alpha()
                self.predkosc_poziomu -= self.przyspieszenie

            if keys[pygame.K_RIGHT] and self.predkosc_poziomu < self.MAX_SPEED:
                self.image = pygame.image.load("Textures/postac1.png").convert_alpha()
                self.predkosc_poziomu += self.przyspieszenie

            if keys[pygame.K_UP] and self.jumping is False:
                self.predkosc_pionu -= 10
                self.jumping = True

            if not (keys[pygame.K_RIGHT] or keys[pygame.K_LEFT]):
                if self.predkosc_poziomu > 0:
                    self.predkosc_poziomu -= self.przyspieszenie
                elif self.predkosc_poziomu < 0:
                    self.predkosc_poziomu += self.przyspieszenie

    def draw(self):
        window.blit(self.image, (self.x_cord, self.y_cord))
        pygame.mixer.init()


class Sciana:
    def __init__(self, x, y, szerokosc, wysokosc):
        self.x_cord = x
        self.y_cord = y
        self.szerokosc = szerokosc
        self.wysokosc = wysokosc
        self.hitbox = pygame.Rect(self.x_cord, self.y_cord, self.szerokosc, self.wysokosc)

    def draw(self, win):
        for x in range(self.x_cord, self.x_cord + self.szerokosc, 25):
            for y in range(self.y_cord, self.y_cord + self.wysokosc, 25):
                win.blit(platform_texture, (x, y))


class Lawa:
    def __init__(self, x, y, szerokosc, wysokosc):
        self.x_cord = x
        self.y_cord = y
        self.szerokosc = szerokosc
        self.wysokosc = wysokosc
        self.hitbox = pygame.Rect(self.x_cord, self.y_cord, self.szerokosc, self.wysokosc)

    def draw(self, win):
        for x in range(self.x_cord, self.x_cord + self.szerokosc, 50):
            for y in range(self.y_cord, self.y_cord + self.wysokosc, 50):
                win.blit(lava_texture, (x, y))


def main():
    gamestart = False
    run = True
    player = Player()
    clock = 0
    czcionka = pygame.font.SysFont('Death Spirit', 40)
    background = pygame.image.load("Textures/Tlo.png").convert_alpha()

    sciany = [
        Sciana(0, 695, 620, 25),
        Sciana(600, 620, 25, 100),
        Sciana(800, 695, 620, 25),
    ]
    lawy = [
        Lawa(270, 695, 70, 25),
    ]

    while run:
        leveltext = czcionka.render('  Level: ' + (str(player.level)), False, (255, 255, 255))
        clock += pygame.time.Clock().tick(130) * 100

        window.blit(background, (0, 0))
        window.blit(leveltext, (0, 0))
        for event in pygame.event.get():
            if event.type == pygame.QUIT:
                run = False
        mouseposx = pygame.mouse.get_pos()[0]
        mouseposy = pygame.mouse.get_pos()[1]

        # MENU
        if gamestart == False:
            window.blit(bgmenu, (0, 0))
            window.blit(GameName, (240, 25))
            # PLAY BUTTON
            if mouseposx >= 530 and mouseposx <= 730 and mouseposy >= 270 and mouseposy <= 370:
                window.blit(playbuttonselect, (530, 265))
                if pygame.mouse.get_pressed()[0]:
                    gamestart = True
                    player.x_cord = 1
                    player.y_cord = 655
                    pygame.mixer.Channel(1).play(pygame.mixer.Sound("Audio/clickbutton.wav"))
            else:
                window.blit(playbutton, (530, 265))

            # SETTINGS BUTTON
            if mouseposx >= 530 and mouseposx <= 730 and mouseposy >= 475 and mouseposy <= 675:
                window.blit(settingsbuttonselect, (530, 475))
                if pygame.mouse.get_pressed()[0]:
                    pygame.mixer.Channel(1).play(pygame.mixer.Sound("Audio/clickbutton.wav"))
            else:
                window.blit(settingsbutton, (530, 475))

        # GAME
        if gamestart == True:
            keys = pygame.key.get_pressed()
            player.tick(keys, sciany, lawy)
            player.draw()
            for sciana in sciany:
                sciana.draw(window)
            for lawa in lawy:
                lawa.draw(window)
            # MENU BUTTON
            if mouseposx >= 1200 and mouseposx <= 1280 and mouseposy >= 0 and mouseposy <= 70:
                window.blit(menubuttonselect, (1200, 5))
                if pygame.mouse.get_pressed()[0]:
                    pygame.mixer.Channel(1).play(pygame.mixer.Sound("Audio/clickbutton.wav"))
                    gamestart = False

            else:
                window.blit(menubutton, (1200, 5))

        # poziomy:
        if player.level == 2:
            sciany = [
                Sciana(0, 695, 620, 25),
                Sciana(50, 490, 25, 100),
                Sciana(600, 600, 25, 200),
                Sciana(50, 570, 470, 25),
                Sciana(200, 410, 470, 25),
                Sciana(800, 410, 670, 25),
            ]

            lawy = [
                Lawa(625, 695, 800, 25),
            ]

        if player.level == 3:
            sciany = [
                Sciana(0, 695, 620, 25),
                Sciana(0, 420, 870, 25),
                Sciana(0, 320, 270, 25),
                Sciana(270, 220, 1270, 25),
                Sciana(600, 620, 25, 100),
                Sciana(750, 620, 25, 100),
                Sciana(900, 620, 25, 100),
                Sciana(1050, 620, 320, 25),
                Sciana(1255, 245, 25, 375),
                Sciana(1150, 520, 220, 25),
                Sciana(1000, 420, 150, 25),
            ]
            lawy = [

            ]

        if player.level == 4:
            sciany = [
                Sciana(0, 695, 620, 25),
                Sciana(600, 620, 25, 100),
                Sciana(800, 220, 25, 500),
                Sciana(0, 520, 500, 25),
                Sciana(400, 410, 200, 25),
                Sciana(0, 445, 25, 75),
                Sciana(0, 300, 500, 25),
                Sciana(400, 200, 425, 25),
                Sciana(950, 195, 25, 525),
                Sciana(1100, 195, 25, 525),
                Sciana(1100, 195, 500, 25),
                Sciana(600, 205, 25, 230),
            ]

            lawy = [
                Lawa(625, 695, 175, 25),
                Lawa(825, 695, 125, 25),
                Lawa(975, 695, 125, 25),

            ]

        if player.level == 5:
            sciany = [
                Sciana(0, 700, 225, 25),
                Sciana(225, 625, 25, 100),
                Sciana(0, 575, 125, 25),
                Sciana(0, 500, 25, 100),
                Sciana(100, 400, 25, 75),
                Sciana(100, 400, 75, 25),
                Sciana(250, 475, 75, 25),
                Sciana(300, 425, 25, 75),
                Sciana(400, 350, 25, 75),
                Sciana(400, 350, 75, 25),
                Sciana(550, 350, 75, 25),
                Sciana(700, 350, 75, 25),
                Sciana(750, 300, 25, 75),
                Sciana(775, 700, 125, 25),
                Sciana(875, 625, 25, 125),
                Sciana(1025, 625, 150, 25),
                Sciana(1150, 550, 25, 100),
                Sciana(1150, 550, 150, 25),
            ]

            lawy = []


        pygame.display.update()


main()
pygame.quit()

 

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 286 wizyt
pytanie zadane 29 stycznia 2023 w Python przez Kubas23 Użytkownik (630 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 468 wizyt
pytanie zadane 17 grudnia 2022 w Python przez Kubas23 Użytkownik (630 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 196 wizyt
pytanie zadane 27 października 2022 w Python przez Podlasianin Początkujący (400 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...