• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wymiana przełączników i modernizacja sieci LAN

Object Storage Arubacloud
+5 głosów
241 wizyt
pytanie zadane 15 maja 2023 w Sieci komputerowe, internet przez jarek_seweryn Nowicjusz (210 p.)

Ponieważ jestem zupełny, laikiem w tematyce związanej z funkcjonowaniem sieci proszę Was o pomoc w modernizacji domowej sieci LAN. Mam w domu sieć po poprzednim właścicielu wyglądającą jak na załączonym schemacie:

  • modem od operatora z włączoną funkcją routera: Arris TG6441,
  • switche: Provision poES-08120C+2 (do kamer), D–Link GO-SW-8G,
  • rejestrator: HikVision model prawdopodobnie DS-7608NI-I2. Prawdopodobnie bo nie mam dostępu do płytki znamionowej urządzenia. Nie znam się kompletnie na sprzęcie do monitoringu.
  • Routery: ASUS TUF AX5400 spięte w sieć mesh.

Chciałbym:

  • założyć skrzynkę typu rack bo na razie wszystko jest w takiej niewielkiej skrzynce metalowej
  • wymienić switch do Internetu na jakiś porządniejszy,
  • poprosić was o podpowiedź dot. konfiguracji sieci: czy zrobić 2 oddzielne podsieci: jedna pod monitoring i 2 pod Internet domowy czy może jakieś inne rozwiązanie?

Mam jeszcze 3 routery TP-Link TL-WA901ND (ze swojego starego domu) czy da się je jakoś wykorzystać czy nie?. Docelowo będę chciał jeszcze postawić serwer plików który miałby być widoczny tylko dla użytkowników wewnętrznej sieci LAN, bez możliwości dostępu do niego z Internetu.
Mam nadzieję, że opisałem problem w miarę jasno. Wybaczcie staruchowi jeśli czegoś nie opisał właściwie. Chciałbym żeby wszystko ładnie działało. Sporo czytam na temat sieci ale bez ukierunkowania sobie nie poradzę. Liczę na Waszą pomoc.
Pozdrawiam
Jarek S

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 307 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 78 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 771 wizyt

92,575 zapytań