• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Raspberry Pi - sterowanie + hosting

Object Storage Arubacloud
0 głosów
335 wizyt
pytanie zadane 8 marca 2023 w Mikrokontrolery przez xdmik23 Gaduła (3,000 p.)
Cześć,

chciałbym zbudować prototyp szklarni w oparciu o Raspberry Pi. Nie mam doświadczenia z Raspberry Pi i stąd moje pytanie czy jest możliwość stworzenia aplikacji, w której wykorzystam RPi do sterowania szklarnią i hostowania aplikacji webowej, która będzie umożliwiała przeglądnięcie np.: zarchiwizowanych przebiegów temperatury, wilgotności. Projekt realizuję w celach edukacyjnych - chciałbym poznać ASP .NET i połączyć przyjemne z pożytecznym. Z tego co mi wiadomo Raspberry zasadniczo jest programowane w Pythonie, natomiast często stosuje się również język C .W zasadzie RPi można  też programować w C#, jednak jest to podobno przerost formy nad treścią.

Czy można zatem wykorzystać RPi do hostowania aplikacji webowej, która będzie powiązana z aplikacją napisaną w C/Pythonie realizującą sterowanie i pomiar parametrów szklarni?

Proszę o wyrozumiałość, ponieważ ogrom dostępnych rozwiązań jest taki, że trudno mi się w tym wszystkim odnaleźć.
komentarz 8 marca 2023 przez tkz Nałogowiec (42,000 p.)
Dlaczego C# to przerost formy nad treścią?
Na początku pewnie możesz zrobić całkiem fajny monolit, który będzie pomieszaniem z poplątaniem aplikacji webowej i samej obsługi płytki. Pewnie można dostać się do pinów z poziomu C#.

Generalnie można, ale kwestia czy zależy Ci na tym, by strona była widoczna publicznie. Boooo będziesz potrzebował publicznego IP. Lub posiadać jakiś hosting/VPSa i przekierować porty.
komentarz 8 marca 2023 przez xdmik23 Gaduła (3,000 p.)
Na temat przekierowania portów kiedyś czytałem i rozumiem o co chodzi, jednak wystarczy mi, że strona będzie dostępna lokalnie.