• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

gra kamień, papier, nożyce - algorytmika

Cloud VPS
0 głosów
745 wizyt
pytanie zadane 20 października 2022 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez maxkolanko1998 Gaduła (3,230 p.)

Robie sobie gierke kamień, papier, nożyce jako ćwiczenie z algorytmiki za pomocą schematów blokowych. Wypisałem listę kroków jaką moim zdaniem powinienem uczynić żeby napisać "podstawową" mechanike tej gry:

  1. Określenie liczby graczy.
  2. Co wybrał dany gracz(w jaki sposób będziesz przechowywał rzecz wybraną przez danego gracza? Można przechowywać np. w tablicy.)?
  3. Porównanie rzeczy wybranych przez poszczególnych graczy.
  4. Zliczanie punktów dla poszczególnych graczy.
  5. Zdecydowanie kto wygrał, ewentualnie czy mamy remis?
  6. Jeżeli mamy remis to dogrywka lub koniec gry.
    Czy dodalibyście coś tutaj jeszcze albo ewentualnie zmienili?

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 20 października 2022 przez Wiciorny Ekspert (281,530 p.)
Papier kamień norzyce to tak naprawdę TRZY zmienne operowane przez z góry ustaloną na starcie liczbę graczy.
W danym momencie każdy z graczy może wybrać jedną z 3 zmiennych i tylko (x,y,z) może być porównywane do siebie.
Problem jest że trzeba rozgraniczyć to na liczby parzyste i nieparzyste. I to, że dana zmienna jest antagonistą dla pozostałych lub innej.
Przy parzystych graczach maleje prawdopodobieństwo wygranej.
I też fakt, faktem jest określenie liczby gier - aby ostatecznie stwierdzic ktory gracz wygrywa. Po przejściu "tych rund"

Grę można rozpracować kombinatoryką, dzieki czemu upraszcza Ci to tworzenie grafu
https://www.matematyczny-swiat.pl/2021/01/gra.html
+1 głos
odpowiedź 20 października 2022 przez radek024 Szeryf (77,160 p.)

Idąc za wikipedią:

Algorytm – skończony ciąg jasno zdefiniowanych czynności koniecznych do wykonania pewnego rodzaju zadań, sposób postępowania prowadzący do rozwiązania problemu.

Czy tablica jest potrzebna do określenia czynności koniecznych do wykonania zadań? Niekoniecznie. Skup się na tym co algorytm powinien zawierać, aby działał poprawnie. Na podstawie tych pytań możesz to poprawić:

  1. Czy wszyscy gracze schowali rękę, aby nie było widać wybranego gestu?
  2. Czy wszyscy gracze pokazali rękę?
  3. Czy określone zostały możliwe do pokazania gesty?
  4. Który gest wygrywa z którym?
  5. Co jeżeli użytkownik nie wyjmie ręki?
  6. Co jeżeli użytkownik pokaże niedozwolony gest?
  7. Co jeżeli grę podejmuje jedna osoba?

Jak widzisz, sporo rzeczy jest pominiętych. Opis tego za pomocą algorymtu w wariancie dla kilku osób może być bardzo trudny, warto byłoby dokładnie opisać sposób rozgrywki dla dwóch osób.

komentarz 20 października 2022 przez Wiciorny Ekspert (281,530 p.)
Niekoniecznie pominiętych: każdy algorytm ma jasno zdefiniowane warunki początkowe jak i końcowe, które mają zostać spełnione do "jego ukończenia"
Więc istotnie trzeba to uwzględnić tworząc algorytm.
komentarz 22 października 2022 przez techno16 Gaduła (4,780 p.)

@radek024, obliczanie który gracz nie wyjął ręki to według mnie nadinterpretacja prostej, schematycznej gry

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 1,259 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 330 wizyt
pytanie zadane 29 października 2023 w C i C++ przez VNC Nowicjusz (240 p.)

93,488 zapytań

142,422 odpowiedzi

322,773 komentarzy

62,908 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...