Mam taki kod:
Swiat.h:
#pragma once
#include "Organizm.h";
class Swiat
{
public:
Swiat(unsigned int x=0, unsigned int y=0);
~Swiat();
void wykonajTure();
void rysujSwiat();
unsigned int getX();
unsigned int getY();
private:
struct pole
{
unsigned int id = 0;
Organizm* organizmy;
};
unsigned int x, y;
pole** mapa;
};
oraz klasę abstrakcyjną Organizm.h:
#pragma once
#include "Swiat.h";
#include <iostream>
class Organizm
{
private:
struct polozenie
{
unsigned int x;
unsigned int y;
};
protected:
//Wartosci sily i inicjatywy
short sila, inicjatywa;
//oryginal swiata, zeby obiekt mogl modyfikowac swiat
Swiat& mySwiat;
//pozycja organizmu
polozenie pozycja;
public:
char symbol = 'x';
Organizm();
Organizm(short sila, short inicjatywa, Swiat& sw);
virtual void akcja() = 0;
virtual void kolizja() = 0;
virtual void rysowanie() = 0;
};
Docelowo w klasie Swiat w strukturze pole chcę mieć obiekty klasy, które dziedziczą po klasie Organizm. Podczas kompilacji pojawia się masa dziwnych błędów o tym że brakuje średnika itd:
Dlaczego te błędy się pojawiają?