#include <iostream>
using namespace std;
double sumaPol(double podstawa1, double wysokosc1, double podstawa2, double wysokosc2) {
double pole1 = 1 / 2. * podstawa1 * wysokosc1;
double pole2 = 1 / 2. * podstawa2 * wysokosc2;
return pole1 + pole2;
}
int main() {
double suma = sumaPol(5.2, 3.2, 6.3, 4.3);
cout << suma << "\n";
return 0;
}
Trochę nieporządnie zrobione, ale zamysł taki jak na górze.
Deklarujesz zmienną suma, przypisujesz jej wartość funkcji sumaPol (funkcja musi być typu double, bo zwracana jest wartość typu double), czyli to co sobie w tej funkcji obliczyłeś. na koniec wypisujesz wartość zmiennej suma.
#include <iostream>
using namespace std;
int liczbyUjemne(int iloscLiczb) {
double liczba;
int licznik = 0;
for (int i = 0; i < iloscLiczb; ++i) {
cout << "Podaj liczbe: ";
cin >> liczba;
if (liczba < 0.) {
licznik++;
}
}
return licznik;
}
int main() {
int iloscLiczb;
cout << "Podaj ilosc liczb: ";
cin >> iloscLiczb;
if (iloscLiczb > 0) {
int iloscLiczbUjemnych = liczbyUjemne(iloscLiczb);
cout << "Podales " << iloscLiczbUjemnych << " liczb ujemnych.\n";
}
else {
cout << "Podales liczbe mniejsza od zera.\n";
}
return 0;
}
Najpierw prosisz użytkownika o podanie ilości liczb. Sprawdzasz, czy liczba podana przez użytkownika jest większa od zera (na wszelki wypadek jakby podał ujemną). Jeśli jest większa od zera to deklarujesz zmienną iloscLiczbUjemnych i w funkcji liczbyUjemne sobie zliczasz do zmiennej licznik liczby ujemne, zwracasz tę zmienną licznik. Przypisujesz wartość zwracaną do zmiennej iloscLiczbUjemnych. Na koniec sobie wypisujesz iloscLiczbUjemnych.