• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Programowanie komputera w samochodzie

42 Warsaw Coding Academy
0 głosów
7,770 wizyt
pytanie zadane 28 sierpnia 2015 w C i C++ przez Dragonet.17 Pasjonat (19,630 p.)
Witam , jakiego języka używa się do "obslugi" komputera samochodowego ?
Czy istnieją jakieś programy które usprawniają ingerencję ? Tak aby można było wprowadzić optymalne dane, czy parametry ?
Orientuje się ktoś jak to w ogóle wygląda, bo jestem w tym całkowicie zielony .

4 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 28 sierpnia 2015 przez NoName Mądrala (5,640 p.)
wybrane 29 sierpnia 2015 przez Dragonet.17

Najlepsza
Z tego co mi wiadomo, to komputery pokladowe maja systemy czasu rzeczywistego.

W komputerach samochodowych liczy się bezawaryjnosć i pewność działania. Wydaje mi się, że w dużej części jest używany assembler (oczywiście nie wszystko).

Jeśli chodzi Ci o zmienianie parametrów itp, wystarczy odpowiednie oprogramowanie, a w nim da się na prawdę dużo rzeczy poustawiać, jak obroty, wtrystki, zapłon itp.

Np dla samochodów spod znaku VW, (czyli wszystkie seaty, skody i pół świata) zainteresuj się VAG-iem, ( w wersji demo tylko odczytasz i skasujesz blędy, w pełnej masz większe możliwości).
komentarz 29 sierpnia 2015 przez Dragonet.17 Pasjonat (19,630 p.)
akuratmam Vovlvo, ale kael podchodzi do sporej liczby samochodów
+1 głos
odpowiedź 28 sierpnia 2015 przez Tomatosoup Pasjonat (18,530 p.)
Samoprowadzące się samochody google są pisane w Pythonie ;) Posiada on wiele modułów usprawniających pracę nad takim autem, jego namierzanie i prowadzenie

O tym mowa:

http://www.michiganautolaw.com/wp-content/uploads/2014/07/Google-driverless-car.jpg
komentarz 28 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Chłopakowi chyba chodziło o komputer pokładowy, który steruje maszynerią w samochodzie, czyli np. wtrysk paliwa.