• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Prosta baza danych do średnich (makro excel ?)

Aruba Cloud - Virtual Private Server VPS
+1 głos
239 wizyt
pytanie zadane 27 września 2021 w Algorytmy przez msth32 Nowicjusz (130 p.)
Witam,

Chciałbym stworzyć prostą bazę danych sportowych wyliczającą average/trimmean z bazy wprowadzonych spotkań dla ostatnich np 10/20 dopisanych wyników. Czy da się to zrobić wykorzystując makro w excelu, ewentualnie jak najprościej to zrobić poza excelem?

Idealna baza na mój użytek wyglądałaby następująco: z listy drużyn wybieram gospodarza i gości, wpisuje wynik, a funkcje automatycznie dodawały by te wyniki do tabeli wyliczającej średnią np ostatnich 10 spotkań zastępując najstarsze dane.
Całość wyników mogłaby oczywiście zostawać w bazie danych i tworzyć tabelę np danego sezonu.

Nie jestem informatykiem, baza potrzebna mi na użytek własny, w chwili obecnej takie 10 spotkań musze wpisywać ręcznie w excelu a wiadomo chciałbym sobie to uprościć.

Na czym się skupić?
Dzięki

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 28 września 2021 przez VBService Ekspert (256,600 p.)

Domyślam się, skoro masz dostęp do excel-a to i pewnie masz dostęp do access-a. Mógłbyś zrobić prostą bazę i formularze do niej.

Tworzenie bazy:

Tworzenie formularz(y)a:

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 422 wizyt
pytanie zadane 16 stycznia 2022 w SQL, bazy danych przez danehcan Obywatel (1,170 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 320 wizyt
pytanie zadane 26 listopada 2020 w Visual Basic przez ZenekMarjewka Nowicjusz (120 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 465 wizyt
pytanie zadane 25 września 2020 w Visual Basic przez doeg Początkujący (430 p.)

93,326 zapytań

142,323 odpowiedzi

322,391 komentarzy

62,655 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.