Każdy element jest parą klucz/wartość przechowywaną w obiekcie. Każda para musi mieć unikalny klucz. Implementacje mogą się różnić w zależności od tego, czy zezwalają na key aby klucz null.
Teraz odpowiedź sobie na pytanie, jak zachowuje się twój słownik dla 2 takich samych wartości? :)
Analogicznie co dla tych samych kluczy, co jeśli value jest null i co jeśli klucz zostanie poddany na null
Jak zachowa się equals /czy hash obiektu kiedy ma podobne klucze i wartości.
Też nie rozumiem twojej idei Dictionary w C# działa jak naturalny słownik dla kluczy, natomiast z c# mozesz dobrać się spokojnie znając wartości do klucza... tylko w taki sposób
public static void Main()
{
Dictionary<string, string> dict = new Dictionary<string, string>()
{
{"1", "one"},
{"2", "two"},
{"3", "three"}
};
string key = KeyByValue(dict, "two");
Console.WriteLine("Key: " + key); // wypisze "2" :)
}
string key = KeyByValue(dict, "two");
jak to opakujesz w featcher funkcyjny o parametrze String bedącym value i posleśz na dict "value" to otrzymasz funkcje zwracajaca wartosci dla klucza
A nawet jeśli Ci to nie pasuje, to jest gotowa klasa : Dwukierunkowa
/// <summary>
/// dictionary with double key lookup
/// </summary>
/// <typeparam name="T1">primary key</typeparam>
/// <typeparam name="T2">secondary key</typeparam>
/// <typeparam name="TValue">value type</typeparam>
public class cDoubleKeyDictionary<T1, T2, TValue> {
private struct Key2ValuePair {
internal T2 key2;
internal TValue value;
}
private Dictionary<T1, Key2ValuePair> d1 = new Dictionary<T1, Key2ValuePair>();
private Dictionary<T2, T1> d2 = new Dictionary<T2, T1>();
/// <summary>
/// add item
/// not exacly like add, mote like Dictionary[] = overwriting existing values
/// </summary>
/// <param name="key1"></param>
/// <param name="key2"></param>
public void Add(T1 key1, T2 key2, TValue value) {
lock (d1) {
d1[key1] = new Key2ValuePair {
key2 = key2,
value = value,
};
d2[key2] = key1;
}
}
/// <summary>
/// get key2 by key1
/// </summary>
/// <param name="key1"></param>
/// <param name="key2"></param>
/// <returns></returns>
public bool TryGetValue(T1 key1, out TValue value) {
if (d1.TryGetValue(key1, out Key2ValuePair kvp)) {
value = kvp.value;
return true;
} else {
value = default;
return false;
}
}
/// <summary>
/// get key1 by key2
/// </summary>
/// <param name="key2"></param>
/// <param name="key1"></param>
/// <remarks>
/// 2x O(1) operation
/// </remarks>
/// <returns></returns>
public bool TryGetValue2(T2 key2, out TValue value) {
if (d2.TryGetValue(key2, out T1 key1)) {
return TryGetValue(key1, out value);
} else {
value = default;
return false;
}
}
/// <summary>
/// get key1 by key2
/// </summary>
/// <param name="key2"></param>
/// <param name="key1"></param>
/// <remarks>
/// 2x O(1) operation
/// </remarks>
/// <returns></returns>
public bool TryGetKey1(T2 key2, out T1 key1) {
return d2.TryGetValue(key2, out key1);
}
/// <summary>
/// get key1 by key2
/// </summary>
/// <param name="key2"></param>
/// <param name="key1"></param>
/// <remarks>
/// 2x O(1) operation
/// </remarks>
/// <returns></returns>
public bool TryGetKey2(T1 key1, out T2 key2) {
if (d1.TryGetValue(key1, out Key2ValuePair kvp1)) {
key2 = kvp1.key2;
return true;
} else {
key2 = default;
return false;
}
}
/// <summary>
/// remove item by key 1
/// </summary>
/// <param name="key1"></param>
public void Remove(T1 key1) {
lock (d1) {
if (d1.TryGetValue(key1, out Key2ValuePair kvp)) {
d1.Remove(key1);
d2.Remove(kvp.key2);
}
}
}
/// <summary>
/// remove item by key 2
/// </summary>
/// <param name="key2"></param>
public void Remove2(T2 key2) {
lock (d1) {
if (d2.TryGetValue(key2, out T1 key1)) {
d1.Remove(key1);
d2.Remove(key2);
}
}
}
/// <summary>
/// clear all items
/// </summary>
public void Clear() {
lock (d1) {
d1.Clear();
d2.Clear();
}
}
/// <summary>
/// enumerator on key1, so we can replace Dictionary by cDoubleKeyDictionary
/// </summary>
/// <param name="key1"></param>
/// <returns></returns>
public TValue this[T1 key1] {
get => d1[key1].value;
}
/// <summary>
/// enumerator on key1, so we can replace Dictionary by cDoubleKeyDictionary
/// </summary>
/// <param name="key1"></param>
/// <returns></returns>
public TValue this[T1 key1, T2 key2] {
set {
lock (d1) {
d1[key1] = new Key2ValuePair {
key2 = key2,
value = value,
};
d2[key2] = key1;
}
}
}