Jak pobrać wartość zmiennej z innego skryptu?
Znalazłem wiele odpowiedzi ale kompletnie nic nie działa
Wiem, że to podstawy ale nie mogę tego ogarnąć proszę o odpowiedź w formie pełnego skryptu który się odwołuje.
To pierwszy skrypt (Jest nie przypisany do żadnego obiektu)
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class Genes : MonoBehaviour
{
public int Speed;
public float Mass;
void Start()
{
Speed = 100;
}
void Update()
{
Mass = 10f;
}
}
1. Jak powinien wyglądać skrypt który pobiera i wyświetla w konsoli obydwie zmienne.
2. Czy ten skrypt Ze zmiennymi musi być przypisany do obiektu?
Nawet jak wrzucę ten pierwszy skrypt na obiekt to tez nie działa. Nazwa obiektu "Kula"
NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object
NewBehaviourScript.Start () (at Assets/NewBehaviourScript.cs:11)
A to co mi nie działa
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class NewBehaviourScript : MonoBehaviour
{
public Genes Zmienna;
void Start()
{
Debug.Log(Zmienna.Speed);
Debug.Log(Zmienna.Mass);
}
void Update()
{
}
}