• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jakie polecacie środowisko do tworzenia gier?

Object Storage Arubacloud
+1 głos
2,563 wizyt
pytanie zadane 22 sierpnia 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez sofnir Gaduła (4,690 p.)
Hej, przepracowałem cały kurs c++ Pana Mirosława, wykonałem 50 zadań na SPOJ - u i zrobiłem samodzielnie prostą grę w c++ builderze (gra w pary). Teraz chciałbym porobić więcej prostych gier 2d np. "four in row", warcaby, jakieś inne gry logiczne, jakieś platformówki 2d itp. :) Tutaj rodzi się moje pytanie, na co powinienem się teraz przerzucić? Trochę poszperałem na forum i obiły mi się o uszy takie słowa jak: SMLF, Cocos2d, Unity. Fajnie jakbym pozostał przy c++ (czyli Unity odpada bo używa c#?) bo innych języków nie znam (nie licząc tych webowych). Co Wy moglibyście mi polecić i czy znacie jakieś poradniki warte uwagi? :)

8 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 22 sierpnia 2015 przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)
Nie potrzeba tutaj żadnego frameworka.
CodeBlocks + SFML jest zupełnie wystarczający do takich gier.

Kurs z SFML wystarczy ten z cpp0x.pl. Wystarczająco wyjaśnia podstawy, resztę możesz sobie znaleźć, chociaż raczej nie będzie potrzebna.
komentarz 23 sierpnia 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Z mojej strony polecam kurs CodingMadeEasy. Bardzo fajnie wszystko tłumaczy, używa prostego angielskiego, spokojnie można ogarnąć w dwa dni podstawy.
komentarz 23 sierpnia 2015 przez niezalogowany
Bardzo fajnie wszystko tłumaczy? Mówi, jakby mu kula do kręgli utknęła w gardle, albo jakby miał muchy w nosie :D Mnie osobiście jego głos strasznie wnerwia i irytuje, ale, no tutoriale ma nawet fajne ;)
komentarz 23 sierpnia 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Nie chce wyjść na rasistę, ale mówi jak każdy  murzyn :P. Może dla tego że w dzieciństwie dużo filmów o gangsterach oglądałem, to mi to nie przeszkadza.
+1 głos
odpowiedź 23 sierpnia 2015 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
Osobiście polecam ci zrobić tak SFML > jakiś silnik graficzny, wiele jest silników graficznych wykorzystujących z C++-a a że nie reklamuje czego nie znam to zareklamuje co znam! Polecam ci Unreal Engine 4 po edukacji z sfmlem, jak kolega Dash wspomniał polecam ci https://www.youtube.com/watch?v=kAbkFY6lwAY&index=1&list=PLHJE4y54mpC5j_x90UkuoMZOdmmL9-_rg oraz do tego http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/sfml-kurs-podstawowy/sfml-kurs-dla-poczatkujacych/
+1 głos
odpowiedź 23 sierpnia 2015 przez niezalogowany
Jeśli chcesz zrobić super gierkę 2D w C++, to najlepiej się do tego nada oczywiście SFML ;) Prosta, użyteczna biblioteka graficzna, w której pisze się obiektowo. Najlepsze źródła nauki, to blog Szymona Siarkiewicza (może SFML jest akurat u niego lekko przestarzały, bo z wersji 2.1, a nie 2.3.1, ale to zupełnie nie przeszkadza ;)), czyli oficjalne tutoriale przetłumaczone na polski http://www.szymonsiarkiewicz.pl/sfml-kurs-dla-poczatkujacych/ albo po prostu oficjalne tutoriale (no, tyle że po angielsku ;)) http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.3/

Za to jak chcesz zrobić w C++ porządną grę 3D, to ja ci polecam Unreal Engine, w którym właśnie się pisze w C++, ale jak na razie to bierz SFML-a ;)
komentarz 23 sierpnia 2015 przez niezalogowany
Tłumaczenie powstało jeszcze za czasów 2.0, a nie 2.1.

Od czasów SFML'a 2.0 składnia w nowszych wersjach biblioteki jest raczej niezmienna i brakować może jedynie wspomniania niektórych featerów z nowszych wersji ( http://www.sfml-dev.org/changelog.php )

Oficjalne tutoriale wersji 2.x.x to także zazwyczaj kopie z wersji 2.0 więc nie ma sensu tworzyć poradnika będąego kalką pierwszej wciąż dobrej wersji.

Co do silnika 3D to przy zerowej znajomości c# po obejrzeniu kilku oficjalnych poradników z Unity jesteś w stanie przy samej znajomości c++ odnaleźć się w tym języku. Fakt istnieją różnice między cpp, a c# ale zazwyczaj nie są zbyt spore.
komentarz 23 sierpnia 2015 przez niezalogowany
  1. No tak, 2.0 i nowsze wersje są podobne, ale jak sam przyznałeś parę nowych rzeczy jednak doszło, więc jednak jest ODROBINKĘ nieaktualne ;)
  2. Tak, wiem, można robić gry w Unity, bez znajomości programowania. Sam tak zacząłem z programowaniem ;) Zobaczyłem Unity, spodobało mi się, że mogę zrobić własną gierkę, zacząłem oglądać oficjalne tutoriale, te z edytora i skryptowania (były tylko z C#, dlatego uznałem, że przy nim zostanę) a dopiero później wpadł mi taki pomysł (takie postanowienie noworoczne :3), żeby się nauczyć najlepszego języka na świecie (tak wtedy myślałem, że jest bardzo popularny i że jest super, no i jednak nie minęło się to z prawdą ;)), czyli C++. Dopiero wtedy się dowiedziałem czym jest programowanie ;) A do dzisiaj nie umiem C# :D
0 głosów
odpowiedź 23 sierpnia 2015 przez sofnir Gaduła (4,690 p.)
Wielkie dzęki za pomoc :) Zabieram się do roboty, już nie mogę się doczekać!
0 głosów
odpowiedź 23 sierpnia 2015 przez mrcnsct Nałogowiec (36,390 p.)
0 głosów
odpowiedź 23 sierpnia 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
edycja 23 sierpnia 2015 przez Mizukage

Ja na poczatek polecam silnik Phaser w JS
Raz - jest to JavaScript. dwa - jest spoto tutoriali i przykladow, trzy - Ma wlasne forum i sprawne community

 

https://www.youtube.com/watch?v=eTQD8xoCK78

0 głosów
odpowiedź 23 sierpnia 2015 przez Strategiusz Dyskutant (9,220 p.)
edycja 23 sierpnia 2015 przez Strategiusz
SMLF testowałem w wersji na Pythona i ta biblioteka bardzo mi się podobała, była wydajność i prostota. Niestety wersja na Pythona była chyba trochę zabugowana, a społeczność była niewielka i mnie to odrzuciło, ale na C++ na pewno jest lepiej, bo to jest jej rdzenny język i wsparcie jest większe.
komentarz 23 sierpnia 2015 przez niezalogowany
Oj tak, jest lepiej ;)
0 głosów
odpowiedź 23 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

C++ & SFML RULEZ! heart

Podobne pytania

+1 głos
7 odpowiedzi 7,071 wizyt
+1 głos
2 odpowiedzi 1,581 wizyt
pytanie zadane 4 października 2015 w C# przez niezalogowany
0 głosów
4 odpowiedzi 647 wizyt

92,578 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,653 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...