• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed goto python - przeskakiwanie w programie

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,187 wizyt
pytanie zadane 11 listopada 2020 w Python przez Lite Obywatel (1,030 p.)
zamknięte 12 listopada 2020 przez Lite
Witam.

Jestem początkującym uczniem jeżeli chodzi o pythona. Czy da radę wszelkimi znanymi wam sposobami zrobić przeskoki w kodzie jak na przykład w php goto x. Niestety nie udało mi się znaleźć rozwiązania samemu, które w prosty sposób bym zrozumiał. Mam nadzieję że będziecie wstanie mi pomóc.
komentarz zamknięcia: Rozwiązanie problemu
komentarz 11 listopada 2020 przez adrian17 Ekspert (345,220 p.)

jak na przykład w php goto x

Nawet oficjalna dokumentacja PHP żartobliwie sugeruje, żeby go nie używać:

https://www.php.net/manual/en/control-structures.goto.php

4 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 11 listopada 2020 przez Oscar Nałogowiec (29,320 p.)
Oducz się używania goto. Do obsługi błędów itp są wyjątki, a reszta zastosowań goto jest niepotrzebna.
+2 głosów
odpowiedź 11 listopada 2020 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)
Powiedz w jakim przypadku potrzebowalbys tego użyć, szczerze to nie widzę żadnego sensownego zastosowania, ktorego nie daloby się ograć inaczej, lepiej i bezpieczniej.
+1 głos
odpowiedź 11 listopada 2020 przez mokrowski Mędrzec (156,100 p.)
W języku Python, nie ma słowa kluczowego goto (tak jak switch). W języku tak wysokiego poziomu, goto jest zbędne i nie powinno być używane. Wszelkie pętle, ponowne wywołania lub rozwidlenia kodu, rozwiązujesz instrukcjami decyzji lub pętlami while i for. Jedyna nowość to to że w Python każda z pętli posiada blok else. Wyskoczenie lub kontynuację pętli zapewnia break i continue.
0 głosów
odpowiedź 11 listopada 2020 przez Lite Obywatel (1,030 p.)