• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Dynamiczne alokowanie pamięci dla tablicy obiektów

Cloud VPS
0 głosów
264 wizyt
pytanie zadane 18 września 2020 w C i C++ przez RobcioXXL Użytkownik (710 p.)

Witam!

Piszę program w C++,  w którym mam własną klasę "Enemy". Wszystko się ładnie kompiluje i program działa do momentu, w którym dojdzie do następującej linii:

Enemy* e = new Enemy[8];

Wtedy na chwilę się zwiesza i wyskakuje:

Nie bardzo rozumiem z jakiego powodu...
Proszę o pomoc i z góry wszystkim za czas dziękuję! laugh

komentarz 18 września 2020 przez adrian17 Mentor (354,720 p.)
przyda się więcej kodu, bo błąd jest gdzie indziej ;)
komentarz 18 września 2020 przez RobcioXXL Użytkownik (710 p.)
Dać klasę? Bo cały program to jest dość spory ;)
komentarz 18 września 2020 przez adrian17 Mentor (354,720 p.)
Idealnie gdyby cały był na GH, ale klasa też może być.
komentarz 18 września 2020 przez RobcioXXL Użytkownik (710 p.)
extern int xr, yr, xg, yg, proom, px, py;

class Object
{
public:
    int x, y, kolor, room;
    char symbol;
};

//Pomijam inne klasy

class Enemy :public Object
{
public:
    string stype;
    int itype;
    Enemy();
    void fight(); //Jeszcze nie gotowa
};
Enemy::Enemy() //Na razie mam sam kostruktor
{
    do
    {
        x = rand()%xr+1;
        y = rand()%yr+1;
        room = rand()%(xg*yg)+1;
    } while (x == px && y == py && room == proom);
    itype = rand()%3+1;
    if (itype == 1)
    {
        stype = "Ork";
        symbol = 'O';
        kolor = 15+(2*16);
    }
    else if (itype == 2)
    {
        stype = "Goblin";
        symbol = 'G';
        kolor = 13+(2*16);
    }
    else if (itype == 3)
    {
        stype = "Dragon";
        symbol = 'D';
        kolor = 12+(2*16);
    }
}

W sumie racja, problem może być gdzieś w konstruktorze, bo właśnie w tej linii jest wywoływany...

1
komentarz 18 września 2020 przez tkz Nałogowiec (42,040 p.)
Dzielenie przez zero prawdopodobnie. Twoje xr, czy yr są zerami. Albo cokolwiek innego przy modulo.
komentarz 18 września 2020 przez RobcioXXL Użytkownik (710 p.)
Dobra, udało mi się znaleźć przyczynę.

Kod błędu 0xC0000094 oznacza dzielenie przez 0, co właśnie w konstruktorze miało miejsce (plik.cpp linie 5 i 6), ponieważ te zmienne jeszcze nie zostały tam ruszone i jest w nich nadal domyślne 0. W sumie głupi błąd.
Tak czy inaczej - dzięki za czas ;)
komentarz 18 września 2020 przez RobcioXXL Użytkownik (710 p.)
Dokładnie tak jak pisałeś tkz, dzięki (przeczytałem twój kom dopiero po napisaniu swojego poprzedniego).

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

+1 głos
2 odpowiedzi 552 wizyt
pytanie zadane 5 kwietnia 2021 w C i C++ przez Dawidziu Bywalec (2,630 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 438 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 268 wizyt
pytanie zadane 30 listopada 2016 w C i C++ przez qwerty Początkujący (380 p.)

93,487 zapytań

142,423 odpowiedzi

322,773 komentarzy

62,908 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...