• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak bezpieczny jest serwer w domu?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
648 wizyt
pytanie zadane 30 sierpnia 2020 w Sieci komputerowe, internet przez Ferdu Gaduła (4,150 p.)

Hej wszystkim

Na początku chciałbym zaznaczyć że jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o jakiekolwiek sieci IT. Chciałbym postawić serwer u siebie w domu na którym byłoby pare "lekkich" aplikacji webowych oraz boty do scrapowania potrzebnych mi rzeczy. Statyczne IP uzyskam przez DDNS (noip lub duckDNS), i teraz pytanie.

  1. Na ile bezpieczny jest taki domowy serwer który ma obsługiwać ruch "z zewnątrz"?
  2. Jak duża jest szansa że ktoś włamie mi się do innego komputera który znajduje się w tej samej sieci co serwer?
  3. Jak się zabezpieczyć? Kupić jakiś dodatkowy hardware?

Oczywiście zdaję sobie sprawę że jak ktoś się uprze to wszędzie wejdzie laugh

Aplikacje pisane w pythonie (flask), do tego używam nginx oraz gunicorna (nie wiem czy to ma znaczenie ale wolę napisać)

Za postawieniem takiego serwera przemawiają przedewszystkim pieniądze. Mam starego T420 którego utrzymanie przez rok kosztuje mnie około 157zł + koszt internetu który i tak muszę ponosić (700-800mbps). Jezeli chciałbym VPS o podobnych parametrach musiałbym wydać w ciul razy tyle.

komentarz 31 sierpnia 2020 przez JakSky Stary wyjadacz (14,770 p.)
VPSy są drogie. A nie myślałeś o chmurze? Postawienie jednej prostej aplikacji bez bazy danych to koszt około 1 usd.
komentarz 13 września 2020 przez reaktywny Nałogowiec (41,050 p.)
Chmura nie zawsze jest tańsza od VPS (kwestia potrzebnej specyfikacji sprzętu / łącza i usług), często jest odwrotnie.

To o czym piszesz to prawdopodobnie FaaS / Serverless (Lambda, itp.) - ale tu są duże ograniczenia.
komentarz 14 września 2020 przez JakSky Stary wyjadacz (14,770 p.)
Nie Faas a Paas. Zobacz Jelastic Cloud.