• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Gamedev - od czego zacząć?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
824 wizyt
pytanie zadane 23 lipca 2020 w OpenGL, Unity przez przemeks0 Nowicjusz (200 p.)
Witam,

pytanie do osób z gamedev'u. Gdybyście mieli zacząć obecnie przygodę z robieniem gier od czego byście zaczęli oraz jakich języków byście się uczyli? Trochę bawiłem się unity i dla totalnych nowicjuszy jest naprawdę super, jednak mnie nie do końca zadowala. Może macie do polecenia jakies kursy/poradniki/książki?
1
komentarz 23 lipca 2020 przez JakSky Stary wyjadacz (14,770 p.)
Moim zdaniem Unity to najlepsza droga obecnie. Książek jest trochę, ale są one mało aktualne. Unity mocno się zmienia, a napisanie książki sporo zajmuje. Zobacz sobie poradniki na stronie Unity. Ale jak zaczynasz przygodę z programowaniem to najlepiej kupić jakieś książki do C#, JavaScript i ewentualnie potem Java, ale głównie skup się na C#.
komentarz 23 lipca 2020 przez przemeks0 Nowicjusz (200 p.)
A ewentualnie jaki jeszcze silnik mógłbyś polecić? Widziałem, że unreal engine jest całkiem prosty na początek, da się tam tworzyć gry bez stricte programowania.

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 23 lipca 2020 przez KamQiX Dyskutant (9,090 p.)
Łatwiej by było coś doradzić, gdybyś napisał co Cię nie zadowala w Unity :)
komentarz 23 lipca 2020 przez przemeks0 Nowicjusz (200 p.)
Chciałbym zacząć się uczyć coś bardziej wymagającego. Unity, jest dobrym silnikiem jednak kojarzy mi się głównie z grami budżetowymi, czy indie a nie taki jest mój cel. :)
komentarz 23 lipca 2020 przez reaktywny Nałogowiec (40,990 p.)
Unity 3D nie jest zły, ale faktem jest że super produkcje częściej wykorzystują cgyba jednak Unreal (pomijając, że niektóre studia, mają własne silniki autorskie).
komentarz 27 lipca 2020 przez JakSky Stary wyjadacz (14,770 p.)
Ale to nie ma nic wspólnego. Ogólnie duże studia używają UE tylko dlatego, że Unity na początku był z myślą o grach mobilnych, więc wybierali UE. I tak już zostali, bo przejście na nowy silnik to duże wyzwanie. Np. przeszkolić programistów C++ na C# itp. Znam gry które wykorzystują autorskie silniki i jest to totalnie głupi pomysł, bo zamiast skupić się na grze to zajmują się samym silnikiem  jedno i drugie kuleje.
0 głosów
odpowiedź 23 lipca 2020 przez techno16 Gaduła (4,780 p.)

 Gdybyście mieli zacząć obecnie przygodę z robieniem gier od czego byście zaczęli oraz jakich języków byście się uczyli?

Dzisiaj tylko C#. Najlepsze środowisko do gamedevu. Masz do dyspozycji mnóstwo książek, kursów i filmów. Próg wejścia też jest łatwy.

Trochę bawiłem się unity i dla totalnych nowicjuszy jest naprawdę super, jednak mnie nie do końca zadowala.

Może spróbuj innych silników. Unreal Engine jest dosyć skomplikowany,  ale jeżeli Ci nie przeszkadza to dlaczego w nim nie zaczniesz tworzyć? Masz do wyboru jeszcze Godot Engine. Trochę się z nim bawiłem i powiem, że najłatwiej na nim wchodzą gry 2D.

0 głosów
odpowiedź 23 lipca 2020 przez reaktywny Nałogowiec (40,990 p.)
Od czego zacząć? Są dwa wiodące silniki gier - więc zacząłbym od wyboru jednego. Później musisz go poznać i klepać swoje projekty.

 

Unity 3D.

https://unity.com/

 

The most powerful real-time 3D creation platform - Unreal Engine
https://www.unrealengine.com/en-US/

 

Ja jestem fanem tego drugiego, ze względu na niektóre rozwiązania i fakt, że duże studia często go wybierają. Unreal jest trochę trudniejszy od Unity. Wybór należy do Ciebie.
komentarz 24 lipca 2020 przez MsMaciek123 Pasjonat (24,760 p.)

i fakt, że duże studia często go wybierają. 

Jeszcze większe studia piszą własne silniki :)

Podobne pytania

+2 głosów
4 odpowiedzi 1,693 wizyt

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...