• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unity odstęp między strzałami

Object Storage Arubacloud
0 głosów
108 wizyt
pytanie zadane 25 czerwca 2020 w OpenGL, Unity przez Szyszka Gaduła (3,490 p.)

Witam. Jak sprawić, aby po każdym strzale były 2s przerwy? Próbowałem tak, i nie działa, a głowa mi już pęka :/:

using UnityEngine;
using System.Collections;
public class ShootingSystem : MonoBehaviour
{
    CharacterController controller;
    ChangeWeapon wpn;
    GameObject sphere;
    Vector3 weaponPos;
    public Rigidbody bullet;
    public float power = 1500f;
    private float mousePress = 0;
    private void Start()
    {
        sphere = GameObject.CreatePrimitive(PrimitiveType.Sphere);
        sphere.AddComponent<Rigidbody>();
        bullet = sphere.GetComponent<Rigidbody>();
        controller = GetComponent<CharacterController>();
        wpn = GetComponent<ChangeWeapon>();
    }

    IEnumerator Waiter()
    {
        if (controller.isGrounded && wpn.weaponInHand == true && Input.GetKey(KeyCode.Mouse0) && Input.GetKey(KeyCode.Mouse1))
        {
            mousePress++;
            weaponPos = new Vector3(wpn.hand.transform.position.x, wpn.hand.transform.position.y, wpn.hand.transform.position.z + 1);
            Rigidbody instance = Instantiate(bullet, weaponPos, transform.rotation);
            //instance.transform.localScale = new Vector3(0.02f, 0.02f, 0.1f);
            for (int i = 0; i <= mousePress; i++)
            {
                instance.name = "Sphere(Clone)" + i;
                if (GameObject.Find("Sphere(Clone)" + i).GetComponent<destroyProjectile>() == false)
                    GameObject.Find("Sphere(Clone)" + i).AddComponent<destroyProjectile>();
            }
            Vector3 fwd = 0.1f * Vector3.MoveTowards(wpn.hand.transform.position, GameObject.Find("Target").transform.position, 25);
            instance.AddForce(fwd * power);
        }
        yield return new WaitForSeconds(2f);
    }

    void Update()
    {
        StartCoroutine(Waiter());
    }
}

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 26 czerwca 2020 przez Bartek12 Mądrala (5,510 p.)
wybrane 26 czerwca 2020 przez Szyszka
 
Najlepsza

Musisz utworzyć zmienną np. coolDawn i od niej odejmować Time.deltaTime. Jeżeli ta zmienna jest mniejsza lub równa 0 to wtedy możesz strzelić.

void Update(){
if(cooldawn > 0) cooldawn -= Time.deltaTime

if (/*inne warunki*/ && cooldawn <= 0) Shoot();

}

void Shoot(){
//tutaj kod

cooldawn = /* wartość */;
}

 

komentarz 26 czerwca 2020 przez Szyszka Gaduła (3,490 p.)
Mądre rozwiązanie, że też nie przyszło mi to do głowy! :D. Dzięki wielkie, łap najlepszą odpowiedź :).

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 1,014 wizyt
pytanie zadane 15 sierpnia 2017 w HTML i CSS przez Sirtek Nowicjusz (170 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 1,265 wizyt
pytanie zadane 16 maja 2017 w HTML i CSS przez edwin20 Początkujący (370 p.)
0 głosów
5 odpowiedzi 3,328 wizyt
pytanie zadane 16 kwietnia 2017 w HTML i CSS przez JKluseczka Obywatel (1,430 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...