• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pytania dotyczące pisania własnego silnika do gier 3D.

Object Storage Arubacloud
+1 głos
250 wizyt
pytanie zadane 20 czerwca 2020 w OpenGL, Unity przez tonn204 Mądrala (7,440 p.)
Cześć. Mam w planach napisać swój własny silnik do gier 3D i nasunęło mi się na myśl kilka pytań. Najpierw chcę zaznaczyć, że wiem iż pisanie silnika jest to bardzo ciężka sprawa i nie planuję od razu napisać drugiego UE 4.  Dodam jeszcze, że jest to moje pierwsze zetknięcie z generowaniem grafiki 3D.

Pytania:

- Poznałem podstawy C++, a do stworzenie silnika chcę wykorzystać OpenGL . Rozpocząłem naukę GLFW i GLEW czy na początek to dobry wybór?

- Czy powyższe biblioteki mogą być wykorzystane przy pisaniu "właściwego" silnika?

- Co muszę się jeszcze nauczyć przed tym jak rozpocznę projekt?

- Znacie jakieś strony czy poradniki na YT, które pomogą mi w nauce OpenGL pod tym kątem.

2 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 20 czerwca 2020 przez Szymczak_7 Obywatel (1,860 p.)

GLEW i GLFW to bardzo dobry wybór.

Tutaj masz kurs pisania silnika: https://www.youtube.com/playlist?list=PLlrATfBNZ98dC-V-N3m0Go4deliWHPFwT

Tutaj masz kurs OPENGL: https://www.youtube.com/playlist?list=PLlrATfBNZ98foTJPJ_Ev03o2oq3-GGOS2

A tutaj kurs c++ który zawiera wszystko co musisz umieć: https://www.youtube.com/playlist?list=PLlrATfBNZ98dudnM48yfGUldqGD0S4FFb

bo podstawy ci nie wystarczą.

Sam korzystałem z tych poradników.

Mam nadzieję, że pomogłem :).

+2 głosów
odpowiedź 20 czerwca 2020 przez Flint Początkujący (280 p.)

Silnik na start po samych podstawach to dość duże zadanie. Poleciłbym najpierw skupić się na napisaniu prostego renderera np. 2D z wykorzystaniem glew, glfw, glm. W kolejnych etapach

  • prosty handling myszki i klawiatury w oparciu o callbacki glfw
  • inicjalizacja glew/glad i aktywowania wybranych ext,arb etc. 
  • zastosowanie glm do reprezentacji twojej kamery(macierzy widoku) i obliczeń z nią związanych
  • implementacja prostego gui(proste shadery do wizualizacji prostokątów) w oparciu o kamere z projekcją ortho
  • implementacja własnej kamery  w oparciu o współrzędne sferyczne w celu poruszania się w przestrzeni 3D
  • nauka pisania shaderów
  • testowanie silnika fizycznego bullet physics
  • integracja silnika do renderera
  • obsługa audio OpenAL
  • integracja audio
  • wzorce projektowe
  • próba reimplementacji  części rozwiązań
  • podzielenie programu na wątki
  • obsługa ECS
  • generyczne tworzenie poziomów np. w oparciu o napisane pliki json
  • zastosowanie systemu do budowanie np. bazel
  • CI/CD jenkins, gerrit, CircleCI
  • Stworzenie dokumentacji

Powodzenia

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 215 wizyt
+3 głosów
0 odpowiedzi 449 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 149 wizyt
pytanie zadane 19 czerwca 2020 w OpenGL, Unity przez tonn204 Mądrala (7,440 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...