• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pytania dotyczące pisania własnego silnika do gier 3D.

42 Warsaw Coding Academy
+1 głos
303 wizyt
pytanie zadane 20 czerwca 2020 w OpenGL, Unity przez tonn204 Mądrala (7,470 p.)
Cześć. Mam w planach napisać swój własny silnik do gier 3D i nasunęło mi się na myśl kilka pytań. Najpierw chcę zaznaczyć, że wiem iż pisanie silnika jest to bardzo ciężka sprawa i nie planuję od razu napisać drugiego UE 4.  Dodam jeszcze, że jest to moje pierwsze zetknięcie z generowaniem grafiki 3D.

Pytania:

- Poznałem podstawy C++, a do stworzenie silnika chcę wykorzystać OpenGL . Rozpocząłem naukę GLFW i GLEW czy na początek to dobry wybór?

- Czy powyższe biblioteki mogą być wykorzystane przy pisaniu "właściwego" silnika?

- Co muszę się jeszcze nauczyć przed tym jak rozpocznę projekt?

- Znacie jakieś strony czy poradniki na YT, które pomogą mi w nauce OpenGL pod tym kątem.

2 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 20 czerwca 2020 przez Szymczak_7 Obywatel (1,860 p.)

GLEW i GLFW to bardzo dobry wybór.

Tutaj masz kurs pisania silnika: https://www.youtube.com/playlist?list=PLlrATfBNZ98dC-V-N3m0Go4deliWHPFwT

Tutaj masz kurs OPENGL: https://www.youtube.com/playlist?list=PLlrATfBNZ98foTJPJ_Ev03o2oq3-GGOS2

A tutaj kurs c++ który zawiera wszystko co musisz umieć: https://www.youtube.com/playlist?list=PLlrATfBNZ98dudnM48yfGUldqGD0S4FFb

bo podstawy ci nie wystarczą.

Sam korzystałem z tych poradników.

Mam nadzieję, że pomogłem :).

+2 głosów
odpowiedź 20 czerwca 2020 przez Flint Początkujący (280 p.)

Silnik na start po samych podstawach to dość duże zadanie. Poleciłbym najpierw skupić się na napisaniu prostego renderera np. 2D z wykorzystaniem glew, glfw, glm. W kolejnych etapach

  • prosty handling myszki i klawiatury w oparciu o callbacki glfw
  • inicjalizacja glew/glad i aktywowania wybranych ext,arb etc. 
  • zastosowanie glm do reprezentacji twojej kamery(macierzy widoku) i obliczeń z nią związanych
  • implementacja prostego gui(proste shadery do wizualizacji prostokątów) w oparciu o kamere z projekcją ortho
  • implementacja własnej kamery  w oparciu o współrzędne sferyczne w celu poruszania się w przestrzeni 3D
  • nauka pisania shaderów
  • testowanie silnika fizycznego bullet physics
  • integracja silnika do renderera
  • obsługa audio OpenAL
  • integracja audio
  • wzorce projektowe
  • próba reimplementacji  części rozwiązań
  • podzielenie programu na wątki
  • obsługa ECS
  • generyczne tworzenie poziomów np. w oparciu o napisane pliki json
  • zastosowanie systemu do budowanie np. bazel
  • CI/CD jenkins, gerrit, CircleCI
  • Stworzenie dokumentacji

Powodzenia

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 271 wizyt
+3 głosów
0 odpowiedzi 753 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 236 wizyt
pytanie zadane 19 czerwca 2020 w OpenGL, Unity przez tonn204 Mądrala (7,470 p.)

93,379 zapytań

142,380 odpowiedzi

322,534 komentarzy

62,737 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
...