• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Uniknięcie dużej ilości zapytań do api (automatyczny zapis informacji do bazy).

Object Storage Arubacloud
0 głosów
97 wizyt
pytanie zadane 20 czerwca 2020 w SQL, bazy danych przez Bakkit Dyskutant (7,600 p.)
zamknięte 25 czerwca 2020 przez Bakkit
Witam.

Tworzę aktualnie swój projekt strony www. Na stronie będzie lista serwerów pewnej gry. Właściciel serwera będzie mógł dodać do listy swój serwer. Na liście będą wyświetlane takie informacje jak ilość graczy, czy serwer jest online, wersja serwera lub jego krótki opis. Wszystkie te dane pobieram z api innej strony www, która takie coś udostępnia.

Niestety, gdyby na stronie było 100 serwerów to należałoby się z tym api łączyć 100 razy, co nie jest dobrym pomysłem - znacznie wydłuża to ładowanie się strony. Wpadłem na pomysł, aby te wszystkie dane były zapisywane do bazy danych, a gdyby ktoś wchodził na stronę www, to tylko by się te dane wczytywały z niej. Tylko jak zrobić, aby w bazie te dane aktualizowały się co, np. 15 minut automatycznie? Lub może proponujecie jakieś inne rozwiązanie?

Dodam jeszcze, że używam PHP i SQL.
komentarz zamknięcia: Rozwiązanie problemu.
komentarz 20 czerwca 2020 przez Michał Gibas Pasjonat (19,610 p.)
Jeśli chcesz zrobić to twoją metodą to musisz napisać osobny program, który będzie działał cały czas na danym serwerze i zapisywał pobrane z api dane w bazie co 15 min. Oczywiście minusem takiego rozwiązania jest to, że prawdziwie aktualne dane będą widoczne dopiero po 15 minutach. Wydaje mi się, że dobrym pomysłem byłoby nie wyświetlanie wszystkich informacji na liście od razu (jeśli tylko takim marnym api dysponujemy, gdzie nie można wyciągnąć wielu rekordów na raz), tylko dopiero po klinknięciu odpowiedniego przycisku na frontend'zie typu 'details', gdzie po prostu wtedy dopiero jakimś fetch'em pobieramy sobie dane o serwerze z api. Można poszukać też czy dla dana gra nie dysponuje jakimś ciekawym API albo zdefiniowanym systemem komunikacji na websocket'ach czy czymkolwiek. Więcej nie jestem w stanie powiedzieć, bo nie wiem jaka gra i jakie api.
komentarz 20 czerwca 2020 przez Bakkit Dyskutant (7,600 p.)
Słyszałem coś kiedyś o firebase, ale z tego co ostatnio wyczytałem tam się tworzy w js a nie w php.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 315 wizyt
pytanie zadane 20 lipca 2018 w PHP przez dobre.rece Nowicjusz (200 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 419 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 228 wizyt
pytanie zadane 23 listopada 2022 w SQL, bazy danych przez Krzysiek_23 Nowicjusz (230 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...