• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Gra papier, nożyczki, kamień w pythonie - pętla

Object Storage Arubacloud
0 głosów
3,267 wizyt
pytanie zadane 6 czerwca 2020 w Python przez nowa Początkujący (450 p.)
edycja 6 czerwca 2020 przez nowa
Hej,
uczę się pythona poprzez pisanie prostych projektów, by później je przerabiać na bardziej wydajny kod. Niestety tu stanęłam na niemożności dodania pętli, która by pozwalała na rozpoczęcie kolejnej rundy po podaniu wyników. Nie oczekuję gotowca, a jedynie podpowiedzi
bo pomysły mi się już wyczerpały :( 


Z góry dziękuję za podpowiedzi :)



import random
name = input("Podaj swoje imię zawodniku: ")
       


playerChoose = input("Wybierz kamień, nożyczki lub papier: ")



choose = ["kamień", "papier", "nożyczki"]
computer = choose[random.randint(0, 2)]
print("Komputer wybrał: " , computer )

scorePlayer = 0
scoreComputer = 0




if (playerChoose == computer):
    print("remis")
elif (playerChoose == "papier") and (computer == "kamień"):
    scorePlayer = scorePlayer + 1
    print("Wygrałaś " + name)
elif (playerChoose == "kamień") and (computer == "papier"):
    scoreComputer = scoreComputer + 1
    print("Przegrałaś " + name)
elif (playerChoose == "nożyczki") and (computer == "kamień"):
    scoreComputer = scoreComputer + 1
    print("Przegrałaś " + name)
elif (playerChoose == "kamień") and (computer == "nożyczki"):
    scorePlayer = scorePlayer + 1
    print("Wygrałaś " + name)
elif (playerChoose == "papier") and (computer == "nożyczki"):
    scoreComputer = scoreComputer + 1
    print("Przegrałaś " + name)
elif (playerChoose == "nożyczki") and (computer == "papier"):
    print("Wygrałaś " + name)

print ("Masz " , scorePlayer, " punktów" , " : " , "a komputer ma " , scoreComputer , ".")

 

1
komentarz 6 czerwca 2020 przez gagyn Stary wyjadacz (11,050 p.)
Popraw pytanie,  tak aby samo pytanie nie było w bloczku z kodem
komentarz 6 czerwca 2020 przez MsMaciek123 Pasjonat (24,760 p.)
Używaj f-stringów. Znacznie polepszają czytelność kodu.
komentarz 6 czerwca 2020 przez nowa Początkujący (450 p.)

@gagyn, dzięki za zwrócenie uwagi. Poprawię się następnym razem jak ogarnę w końcu jak to zrobić :D

 

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 6 czerwca 2020 przez gagyn Stary wyjadacz (11,050 p.)
Twój problem może być łatwo rozwiązany za pomocą funkcji. Wstaw kod odpowiedzialny za grę do funkcji, a następnie wywołanie tej funkcji wstaw w pętlę
komentarz 6 czerwca 2020 przez nowa Początkujący (450 p.)
Dzięki wielkie za odpowiedź :)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 778 wizyt
pytanie zadane 15 października 2018 w JavaScript przez kameleon Użytkownik (590 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 517 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 461 wizyt
pytanie zadane 25 listopada 2021 w Python przez doskanoness Obywatel (1,240 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...