Nie ma potrzeby, aby nazywać bloki ;). Poczytaj o std::vector czyli o kontenerach w które można wrzucić obiekty.
Poniżej przedstawiam program obrazujący w jaki sposób to działa:
#include <iostream>
#include <vector>
class Blok
{
int ID;
public:
};
int main()
{
std::vector<Blok> tablica_obiektow_blok;
int menu;
int tmp=1;
std::cout<<"1. Dodaj nowy blok"<<std::endl;
std::cout<<"2. Wyswietl liczbe blokow"<<std::endl;
std::cout<<"3. Koniec programu"<<std::endl<<std::endl;
while(tmp)
{
std::cin>>menu;
switch(menu)
{
case 1:
tablica_obiektow_blok.emplace_back();
std::cout<<"DODANO NOWY BLOK"<<std::endl;
break;
case 2:
std::cout<<"ISTNIEJE "<<tablica_obiektow_blok.size()<<" OBIEKTOW BLOK"<<std::endl;
break;
case 3:
tmp =0;
break;
}
}
return 0;
}