• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak nazywać obiekty?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
207 wizyt
pytanie zadane 31 maja 2020 w C i C++ przez WiktroH Mądrala (6,550 p.)
Dzień dobry,

Moje pytanie brzmi: jak w C++ nazywać obiekty, tak, żeby, kiedy np. użytkownik dodaje jakiś bloczek (jak w Minecraft), to zostaje stworzony nowy obiekt. No i jak mam te obiekty nazywać, żeby użytkownik mógł ich dodać nieskończenie wiele (teoretycznie) i nie było błędu wielokrotnej deklaracji??
komentarz 31 maja 2020 przez tkz Nałogowiec (42,000 p.)
Tablica obiektów?

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 31 maja 2020 przez LuQ232 Mądrala (7,200 p.)
edycja 1 czerwca 2020 przez LuQ232
 
Najlepsza

Nie ma potrzeby, aby nazywać bloki ;). Poczytaj o std::vector czyli o kontenerach w które można wrzucić obiekty. 

Poniżej przedstawiam program obrazujący w jaki sposób to działa:

#include <iostream>
#include <vector>

class Blok
{
int ID;
public:

};
int main()
{

    std::vector<Blok> tablica_obiektow_blok;


    int menu;
    int tmp=1;
    std::cout<<"1. Dodaj nowy blok"<<std::endl;
    std::cout<<"2. Wyswietl liczbe blokow"<<std::endl;
    std::cout<<"3. Koniec programu"<<std::endl<<std::endl;
    while(tmp)
    {

        std::cin>>menu;
        switch(menu)
        {
            case 1:
                tablica_obiektow_blok.emplace_back();
                std::cout<<"DODANO NOWY BLOK"<<std::endl;
            break;
            case 2:
                std::cout<<"ISTNIEJE "<<tablica_obiektow_blok.size()<<" OBIEKTOW BLOK"<<std::endl;
            break;
            case 3:
                tmp =0;
            break;

        }
    }



    return 0;
}

 

komentarz 31 maja 2020 przez tkz Nałogowiec (42,000 p.)

Źle używasz emplace_back cpp.sh/2b3pq

komentarz 31 maja 2020 przez LuQ232 Mądrala (7,200 p.)
Faktycznie. Nie wiedziałem o tym. Bo z tego co widzę podczas tworzenia kolejnych obiektów wywołują mi się wszystkie konstruktory. W takim przypadku używać push_back Czy jaki inny sposób jest prawidłowy? Odeślesz może do jakiegoś dobrego źródła?
komentarz 1 czerwca 2020 przez tkz Nałogowiec (42,000 p.)

tablica_obiektow_blok.emplace_back( ); <- już

https://en.cppreference.com/w/cpp/container/vector/emplace_back

komentarz 1 czerwca 2020 przez LuQ232 Mądrala (7,200 p.)
Totalnie wczoraj nie widziałem tego. A dziś na świeżo aż w oczy kole to co zrobiłem. Dzięki! Post edytowałem
+1 głos
odpowiedź 31 maja 2020 przez profesorek96 Szeryf (91,420 p.)
Polecam poczytać o tak zwanym kontenerach np. Vector. Kiedy w grze dodajesz nowy klocek to wrzucasz nowy obiekt do vectora.

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 338 wizyt
pytanie zadane 5 sierpnia 2019 w C i C++ przez luna22 Obywatel (1,420 p.)
+2 głosów
3 odpowiedzi 298 wizyt
pytanie zadane 31 maja 2016 w C i C++ przez Mikeros Początkujący (320 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 227 wizyt

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...