• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

MySQL - problem z kluczami obcymi itp.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
177 wizyt
pytanie zadane 10 kwietnia 2020 w SQL, bazy danych przez sCoreee Nowicjusz (120 p.)

Witajcie,

Piszę tutaj pierwszy raz, choć wiele razy czytałem posty innych osób :)

Teraz sam przychodzę z problemem, którego nie jestem wstanie sam zrozumieć ani poprawić.

Jestem samoukiem jeżeli chodzi o PHP i MySQL - ostatnio porwałem się na stworzenie własnej małej "aplikacji" dla firmy w której pracuje. Chodzi o przyjmowanie dostaw (data, rachunki, wartości, przeliczenia).

No i tak - wprowadzam dane do MySQL, do trzech tabel (dostawy, sendungsnumer, rachunki): w dostawach mam id_dostaw, date dostaw, kurs dostawy; sendungsnumery (taki nr nadrachunek); i numery rachunków z kwotami. Mam również ustawione relacje, ale pewnie nie najlepiej, co wykazuje mój problem.

Wszystko pięknie, jednak napotkałem problem w aplikacji.

Dostawa A (11.04.20, 4,3512):

111 

1 - 45,50 €

Dostawa B (15.04.20, 4,4151):

111

1 - 176 €

Problem pojawia się w momencie, gdy usuniemy np. rachunek nr 1 z dostawy A, wtedy w dostawie A zostaje nam sam "nadrachunek" 111. Jednak nie jestem go wstanie usunąć, ze względu na to, że widzi pod sobą rachunek 1 - z tym, że on jest przypisany do innej dostawy... nie jestem wstanie rozgryźć tego problemu. Jak to zrobić żeby było dobrze. Najprawdopodobniej lepiej zaprojektować bazę danych, jednak nie wiem jak.

Mam nadzieję, że w miarę zrozumiale napisałem o co chodzi.

Czy ktoś jest wstanie pomóc?

komentarz 11 kwietnia 2020 przez tangarr Mędrzec (154,860 p.)

Wstaw polecenia użyte do stworzenia tablel.

Jeżeli nie masz tego pod ręką wywołaj polecenie.

SHOW CREATE TABLE nazwa_tabeli

 

komentarz 11 kwietnia 2020 przez sCoreee Nowicjusz (120 p.)
CREATE TABLE `dostawa` (
 `id` tinyint(4) NOT NULL AUTO_INCREMENT,