Chyba większość ludzi zaczyna uczyć się programowania od chęci stworzenia gry, sam zresztą przez to przechodziłem i z perspektywy czasu RPG nie jest wcale takie proste jak się wydaje ;). Myślę, że wielu takich ludzi zdążyło znaleźć zupełnie inne zainteresowania w programowaniu (strony, aplikacje, itd.)
Co do szkoły to nie miałem okazji widzieć jak wygląda nauka na profilu informatycznym, a z tego co wiem to i tak wiedza tam przekazywana jest albo średnio przydatna albo trochę przestarzała, choć mogę się mylić, ale w dobie internetu nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zostać samoukiem bo dobrych poradników i kursów (i to darmowych) jest całkiem sporo.
Z tą matematyką to uważam, że trochę mit, bo czasami owszem mi się przydaje np. przy pisaniu rankingu ELO do gry, albo rozumieniu podstaw AI, ale można być dobrym programistą i być słabym z matematyki
Jeżeli chodzi o grafikę to faktycznie może to być problem przy tworzeniu gier, osobiście znam tylko stronę https://opengameart.org/, ale pewnie jeżeli będziesz miał jakiś fajny pomysł na grę to znajdzie się chętna osoba, która będzie chciała zrobić coś takiego w ramach podszlifowania umiejętności graficznym lub zrobi to za drobną sumę. No chyba, że chciałbyś uczyć się też w kierunku grafiki to podejrzewam, że po jakimś czasie bez problemu sam poradzisz sobie z przygotowaniem całej grafiki, w mniej lub bardziej zadowalającym cię stopniu.
Na początku poleciłbym się uczyć podstaw, jakich języków dokładnie niestety nie powiem, bo nie mam zbytnio styczności z grami, ale myślę że C# byłby dobrym wyborem i później zacząć robić jakieś proste gry (pong, flappy bird, arkanoid itd.)