Witam
jestem studentem drugiego roku informatyki i ostatnio na zajęciach z języka Java dostałem takie zadanie:
Napisz klasę Space2d , przechowującą informację o dwóch punktach x i y (dwie wartości x i y typu double w klasie)..Napisz:
-konstruktor domyślny zerujący wartości punktów
-konstruktor przypisujący wartości punktów
--metody nadające i zwracające wartości punktów
-metodę wyświetlającą wartości punktów
-metodę obliczającą odległość między dwoma punktami .
Witam
jestem studentem drugiego roku informatyki i ostatnio na zajęciach z języka Java dostałem takie zadanie:
Napisz klasę Space2d , przechowującą informację o dwóch punktach x i y (dwie wartości x i y typu double w klasie)..Napisz:
-konstruktor domyślny zerujący wartości punktów
-konstruktor przypisujący wartości punktów
--metody nadające i zwracające wartości punktów
-metodę wyświetlającą wartości punktów
-metodę obliczającą odległość między dwoma punktami .
Witam
jestem studentem drugiego roku informatyki i ostatnio na zajęciach z języka Java dostałem takie zadanie:
Napisz klasę Space2d , przechowującą informację o dwóch punktach x i y (dwie wartości x i y typu double w klasie)..Napisz:
-konstruktor domyślny zerujący wartości punktów
-konstruktor przypisujący wartości punktów
--metody nadające i zwracające wartości punktów
-metodę wyświetlającą wartości punktów
-metodę obliczającą odległość między dwoma punktami .
Witam
jestem studentem drugiego roku informatyki i ostatnio na zajęciach z języka Java dostałem takie zadanie:
Napisz klasę Space2d , przechowującą informację o dwóch punktach x i y (dwie wartości x i y typu double w klasie)..Napisz:
-konstruktor domyślny zerujący wartości punktów
-konstruktor przypisujący wartości punktów
--metody nadające i zwracające wartości punktów
-metodę wyświetlającą wartości punktów
-metodę obliczającą odległość między dwoma punktami .
Witam
jestem studentem drugiego roku informatyki i ostatnio na zajęciach z języka Java dostałem takie zadanie:
Napisz klasę Space2d , przechowującą informację o dwóch punktach x i y (dwie wartości x i y typu double w klasie)..Napisz:
-konstruktor domyślny zerujący wartości punktów
-konstruktor przypisujący wartości punktów
--metody nadające i zwracające wartości punktów
-metodę wyświetlającą wartości punktów
-metodę obliczającą odległość między dwoma punktami .
Witam
jestem studentem drugiego roku informatyki i ostatnio na zajęciach z języka Java dostałem takie zadanie:
Napisz klasę Space2d , przechowującą informację o dwóch punktach x i y (dwie wartości x i y typu double w klasie)..Napisz:
-konstruktor domyślny zerujący wartości punktów
-konstruktor przypisujący wartości punktów
--metody nadające i zwracające wartości punktów
-metodę wyświetlającą wartości punktów
-metodę obliczającą odległość między dwoma punktami .
Witam
jestem studentem drugiego roku informatyki i ostatnio na zajęciach z języka Java dostałem takie zadanie:
Napisz klasę Space2d , przechowującą informację o dwóch punktach x i y (dwie wartości x i y typu double w klasie)..Napisz:
-konstruktor domyślny zerujący wartości punktów
-konstruktor przypisujący wartości punktów
--metody nadające i zwracające wartości punktów
-metodę wyświetlającą wartości punktów
-metodę obliczającą odległość między dwoma punktami .
Witam
jestem studentem drugiego roku informatyki i ostatnio na zajęciach z języka Java dostałem takie zadanie:
Napisz klasę Space2d , przechowującą informację o dwóch punktach x i y (dwie wartości x i y typu double w klasie)..Napisz:
-konstruktor domyślny zerujący wartości punktów
-konstruktor przypisujący wartości punktów
--metody nadające i zwracające wartości punktów
-metodę wyświetlającą wartości punktów
-metodę obliczającą odległość między dwoma punktami .
Witam
jestem studentem drugiego roku informatyki i ostatnio na zajęciach z języka Java dostałem takie zadanie:
Napisz klasę Space2d , przechowującą informację o dwóch punktach x i y (dwie wartości x i y typu double w klasie)..Napisz:
-konstruktor domyślny zerujący wartości punktów
-konstruktor przypisujący wartości punktów
--metody nadające i zwracające wartości punktów
-metodę wyświetlającą wartości punktów
-metodę obliczającą odległość między dwoma punktami .
Witam
jestem studentem drugiego roku informatyki i ostatnio na zajęciach z języka Java dostałem takie zadanie:
Napisz klasę Space2d , przechowującą informację o dwóch punktach x i y (dwie wartości x i y typu double w klasie)..Napisz:
-konstruktor domyślny zerujący wartości punktów
-konstruktor przypisujący wartości punktów
--metody nadające i zwracające wartości punktów
-metodę wyświetlającą wartości punktów
-metodę obliczającą odległość między dwoma punktami .
Witam
jestem studentem drugiego roku informatyki i ostatnio na zajęciach z języka Java dostałem takie zadanie:
Napisz klasę Space2d , przechowującą informację o dwóch punktach x i y (dwie wartości x i y typu double w klasie)..Napisz:
-konstruktor domyślny zerujący wartości punktów
-konstruktor przypisujący wartości punktów
--metody nadające i zwracające wartości punktów
-metodę wyświetlającą wartości punktów
-metodę obliczającą odległość między dwoma punktami .
Witam
jestem studentem drugiego roku informatyki i ostatnio na zajęciach z języka Java dostałem takie zadanie:
Napisz klasę Space2d , przechowującą informację o dwóch punktach x i y (dwie wartości x i y typu double w klasie)..Napisz:
-konstruktor domyślny zerujący wartości punktów
-konstruktor przypisujący wartości punktów
--metody nadające i zwracające wartości punktów
-metodę wyświetlającą wartości punktów
-metodę obliczającą odległość między dwoma punktami
-metodę obliczającą odległość punktu od punktu (0 , 0 )
-metodę to String
-metodę obliczającą obwód trójkąta powstałego z trzech punktów
-metodę obliczającą pole trójkąta powstałego z trzech punktów ( wzór herona)
2.Napisz klasę Space 3d , dziedziczącą po klasie Space 2d , przechowującą informacje o punkcie z
( klasa dziedziczy x i y z klasy Space 2d oraz posiada wartość z typu double ). Napisz
-konstruktor domyślny zerujący wartości punktów
-konstruktor przypisujący wartości punktów
--metody nadające i zwracające wartości punktów
-metodę wyświetlającą wartości punktów
-metodę obliczającą odległość między dwoma punktami
-metodę obliczającą odległość punktu od punktu (0 , 0 , 0)
-metodę to String
-metodę obliczającą obwód trójkąta powstałego z trzech punktów
-metodę obliczającą pole trójkąta powstałego z trzech punktów ( wzór Herona)
Napisałem do tej pory taki kod :
package Instrukcja02;
public class Space2D {
private double x;
private double y;
Space2D(){ // konstrultor domyślny
x = 0;
y = 0;
System.out.println("Wywołano konstruktor domyślny klasy Space 2d: ");
System.out.println("Wartość punktu x: " +x);
System.out.println("Wartość punktu y: "+x);
}
Space2D ( double x , double y ) { // KONSTRUKTOR PRZYPISUJĄCY WARTOŚCI PUNKTOM
this.x = x;
this.y = y;
}
public void setX(double x){
this.x = x;
}
public double getX(){
return x;
}
public void setY(double y) {
this.y = y;
}
public double getY() {
return y;
}
public void wypisz(){
System.out.println("Wartość punktu x: " +getX());
System.out.println("Wartość punktu y: " +getY());
}
//metoda obliczająca odległość między dwoma punktami
public double odleglosc2d(Space2D a , Space2D b) {
double odleglosc = Math.sqrt(Math.pow(b.x - a.x , 2) + (Math.pow(b.y - a.y , 2)));
odleglosc *= 100;
odleglosc = Math.round(odleglosc);
odleglosc /= 100;
return odleglosc;
}
//metoda obliczająca odległość punktu od punktu (0,0)
public double odleglosc2d_od_punktu00(Space2D a , Space2D b) {
b.x = 0;
b.y = 0;
double odleglosc2 = Math.sqrt(Math.pow(b.x - a.x , 2) + (Math.pow(b.y - a.y , 2)));
odleglosc2 *= 100;
odleglosc2 = Math.round(odleglosc2);
odleglosc2 /= 100;
return odleglosc2;
}
//metoda obliczająca obwód trójkąta
public double obwód2 (Space2D a , Space2D b , Space2D c) {
double odległośćAB = a.odleglosc2d(a , b);
double odległośćAC = a.odleglosc2d(a , c);
double odległośćBC = b.odleglosc2d(b , c);
double obwód = (odległośćAB + odległośćAC + odległośćBC);
return obwód;
}
// metoda obliczająca pole trójkąta
public double pole2 (Space2D a , Space2D b , Space2D c){
double odległośćAB = a.odleglosc2d(a , b);
double odległośćAC = a.odleglosc2d(a , c);
double odległośćBC = b.odleglosc2d(b , c);
double p = a.obwód2(a , b , c) / 2;
double pole = Math.sqrt(p * (p - odległośćAB) * (p - odległośćAC) * (p - odległośćBC));
pole *= 100;
pole = Math.round(pole);
pole /= 100;
return pole;
}
}
package Instrukcja02;
public class Space3D extends Space2D {
double z;
Space3D (){
System.out.println("Wywołano konstruktor domyśny klasy Space 3d");
super.setX(0);
super.setY(0);
z = 0;
}
Space3D(double x , double y , double z){
super(x , y);
this.z = z;
}
public void setZ(double z) {
this.z = z;
}
public double getZ() {
return z;
}
public void wyświetl(Space3D a , Space3D b , Space3D c) {
System.out.println("Wartość punktu A:\n" +"x: " +a.getX() + "\ny: " + a.getY() + "\nz: " +a.z);
System.out.println("Wartość punktu B:\n" +"x: " +b.getX() + "\ny: " + b.getY() + "\nz: " +b.z);
System.out.println("Wartość punktu C:\n" +"x: " +c.getX() + "\ny: " + c.getY() + "\nz: " +c.z);
}
}
Mam następujące problemy.
- Nie wiem jak stworzyć tom metodę to String ( mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co z nią chodzi ?)
-jak obliczyć odległość między punktami o 3 współrzędnych.
Czy ktośmoże mi pomuc w rozwiązaniu tego zadania? z góry dziękuję
pozdrawiam