osobiście lubie książki, które są badzo prosto wytłumaczone:
a) hello word - przygoda z programowaniem dla dzieci i absolutnie początkujących , Warren Sande, Carter Sande. Oparta na pythonie 2.7, który od tego roku nie jest rozwijany, ale moim zdaniem i tak warto ją przeczytać - w bardzo przystępny sposób wyjaśnione są pętle, warunki, funkcje itd czyli podstawowe elementy języka. W trakcie nauki robi się 3 małe gierki:
1 - 'narciarz',
2 - 'tamagochi z dinozaurem',
3 - 'lądowanie rakiety'
b) Python instrukcje dla programisty Eric Matthes - książka składa się z 2 części w pierwszej wytłumaczone są podstawowe elementy języka (python 3.5), w drugiej są 3 projekty do zrobienia:
1 - gra strzelanie do kosmitów,
2 - projekt z wizualizacji danych na wykresach
3 - prosty blog w Django
3) Python dla każdego podstawy programowania Michael Dawson - książka ma 12 rozdziałów w każdym poznaje się konkretne zagadnienie i od pierwszego robi się już mini-programy. Python 3.1
1 - pierwszym jest to po prostu napis'koniec gry' (print)
2 - wyświetlanie faktów o danym miejscu w zależności od wprowadzonego miejsca (input, zmienne, operatory)
3 - odgadnij liczbę (if..else, while)
4 - wymieszane litery (for)
5 - szubienica (listy, tablice)
6 - kółko i krzyżyk (funkcje)
7 - quiz (wyjątki i praca na plikach)
8 - tamagochi/opiekun zwierzaka (obiekty)
9 - black jack (klasy)
10 - generator opowiadań (GUI, interfejsy)
11 - gra łapanie spadających pizz do koszyka, poruszanie prawo-lewo (grafika)
12 - gra strzelanie do zbliżających się meteorytów, statek gracza na środku planszy (animacje, dźwięk)