• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak prawidłowo wykrywać kolizje do krawędzi? - symulacja ruchu 1000 dysków. [SFML/C++]

Object Storage Arubacloud
+1 głos
237 wizyt
pytanie zadane 16 listopada 2019 w C i C++ przez polskiPiter Początkujący (370 p.)
otagowane ponownie 17 listopada 2019 przez polskiPiter

Dzień Dobry.

Pisze symulacje ruchu 1000 dysków przy wykorzystaniu metody Eulera ( wyliczenie Pos i y). Mam problem z kolizją.

Mam napisany prosty kod wykrywania kolizji (collision), ale niektóre dyski mogą przeniknąć i wypaść poza okno.

Zasugerowano mi abym podzielił krok czasowy (dt) na 2 cześć (do kolizji i po kolizji). Próbowałem np. dt = 0 , gdy wykrywa kolizje lub t1 = 0 i t0 = 0 gdy wykrywa kolizje , ale nie przynosi to pozytywnych skutków. Chciałbym aby ktoś mi wskazał jak powinienem podzielić dt aby uzyskać prawidłową kolizje 1000 dysków.

Podrzucam kod trzech plików:

Disc.h

#include <iostream>
#include <math.h>
#include <SFML/Graphics.hpp>

class Disc
{
private:

	sf::CircleShape disc;
	sf::Color color;

	sf::Vector2f PosXY;
	sf::Vector2f V;

	float mass;
	float diameter;
	float g;

	clock_t t0;
	clock_t t1;

	float dt;

public:

	Disc(float m, float d, sf::RenderWindow &W, int R, int G, int B, float X, float Y);
	Disc();
	~Disc();

	void setup();
	void move();
	void collision(sf::RenderWindow& W);
	void draw(sf::RenderWindow& W);

};

Disc.cpp

Disc::Disc(float m, float d, sf::RenderWindow &W, int R, int G, int B, float X, float Y)
{
	color.r = R;
	color.g = G;
	color.b = B;

	PosXY.x = X;
	PosXY.y = Y;

	V.x = 0.f;
	V.y = 0.f;

	mass = m;
	diameter = d;
    g = 9.81f;

	t0 = 0;
	t1 = clock();

	dt = 0.0f;
}

Disc::Disc()
{
	color.r = 0;
	color.g = 0;
	color.b = 0;

	PosXY.x = 0.f;
	PosXY.y = 0.f;

	V.x = 0.f;
	V.y = 0.f;

	mass = 0;
	diameter = 0;
	g = 9.81f;

	t0 = 0;
	t1 = clock();

	dt = 0.0f;
}

Disc::~Disc()
{ }

void Disc::setup()
{
	disc.setRadius(diameter/2);
	disc.setFillColor(color);
}

void Disc::move()
{
	t0 = t1;
	t1 = clock();

	dt = ((float)t1) / CLOCKS_PER_SEC - ((float)t0) / CLOCKS_PER_SEC;

	PosXY.x = PosXY.x + V.x * dt;
	PosXY.y = PosXY.y + V.y * dt;
	V.x = V.x + g * dt;
	V.y = V.y + g * dt;

	disc.setPosition(PosXY);

}

void Disc::collision(sf::RenderWindow& W)
{

	if (PosXY.y + diameter >= W.getSize().y || PosXY.y + diameter <= 0)
		V.y = -V.y;

	if (PosXY.x + diameter >= W.getSize().x || PosXY.x + diameter <= 0)
		V.x = -V.x;
}

void Disc::draw(sf::RenderWindow &W)
{
	W.draw(disc);
}

main.cpp

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <time.h>
#include <string>

#include <SFML/Graphics.hpp>

#include "Disc.h"

struct DATA
{
	float mass;
	float diameter;

	int Red;
	int Green;
	int Blue;

	float PosX;
	float PosY;

} DataDisc;


int main()
{
	int width = 600;
	int height = 600;
	const int count_disc = 200;
	int len_tab_disc = count_disc;

	sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(width, height), "SFML works!");

	srand(time(NULL));

	Disc D[count_disc];

	for (int i = 0; i < len_tab_disc; i++)
	{
		DataDisc.mass = rand()%10+1;
		DataDisc.diameter = 10.f;
		DataDisc.Red = rand()%256+1;
		DataDisc.Green = rand()%256+1;
		DataDisc.Blue = rand()%256+1;

		DataDisc.PosX = rand() % width/2;
		DataDisc.PosY = rand() % height/2;
		
		D[i] = { DataDisc.mass, DataDisc.diameter,window,DataDisc.Red,DataDisc.Green,DataDisc.Blue,DataDisc.PosX ,DataDisc.PosY};
		//D[i] = { 20.0f,10.0f,window,23,53,83,300.f+10.f*i,300.f };
		D[i].setup();
	}

	while (window.isOpen())
	{
		for (int i = 0; i < len_tab_disc; i++)
		{
			D[i].move();
			D[i].collision(window);
		}

		sf::Event event;
		while (window.pollEvent(event))
		{
			if (event.type == sf::Event::Closed)
				window.close();
		}

		window.clear();
		for (int i = 0; i < len_tab_disc; i++)
		{
			D[i].draw(window);
		}

		window.display();
	}

	return 0;
}

 

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 110 wizyt
pytanie zadane 6 września 2020 w C i C++ przez NieMaJuzNazw Użytkownik (890 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 2,567 wizyt
pytanie zadane 24 maja 2015 w C i C++ przez Lonaro Użytkownik (630 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 255 wizyt
pytanie zadane 19 czerwca 2022 w C i C++ przez hicodyn Początkujący (420 p.)

92,575 zapytań

141,424 odpowiedzi

319,649 komentarzy

61,960 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...