Witam pasjonatów programowania,
robię aplikację w Unity z MS SQL serwer. Dodałęm skrypt który łączy się z bazą danych i nawet nawiązałem już połaczenie. Problem pojawia się gdy chcę sprawdzić stan połaczenia. Visual studio podkreśla mi fragment "System.Data.ConnectionState.Closed" (cały krypt poniżej) i wyświetla błąd:
Severity Code Description Project File Line Suppression State
Error CS0433 The type 'ConnectionState' exists in both 'System.Data, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' and 'netstandard, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=cc7b13ffcd2ddd51' Assembly-CSharp C:\Users\Trinitec\source\git repo\unity\TestyKamery\Assets\sqltest.cs 18 Active
Proszę o pomoc. Co powinienem zrobć, aby odnieść się do odpowiedniej przestrzeni nazw.
using UnityEngine;
using System.Data.SqlClient;
using UnityEngine.UI;
using System.Data;
public class sqltest : MonoBehaviour
{
static string connectionstring = @"Server=Trinitec-PC\SQLEXPRESS;" +
"Database=TestyUnity;" +
@"User ID=adam;" +
"Password=adam;";
static SqlConnection dbConnection = new SqlConnection(connectionstring);
public static void DodajPostac(InputField _id, InputField _NazwaProduktu, InputField _a, InputField _b, InputField _c, InputField _waga)
{
if (dbConnection.State == System.Data.ConnectionState.Closed)
{
//jakis bardzo mało sensnowy komentarz
}
}
// Use this for initialization
void Start()
{
Debug.Log("Connecting to database...");
SqlConnection dbConnection = new SqlConnection(connectionstring);
try
{
dbConnection.Open();
Debug.Log("Connected to database.");
}
catch (SqlException _exception)
{
Debug.LogWarning(_exception.ToString());
}
// conn.Close();
}