Cześć,
od kilku dni występuje problem z czytnikiem linii papilarnych - kompletnie nie reaguje, nie da się zalogować za pomocą tej opcji - próbowałem odinstalować sterownik, jednak problem nadal występuje a sterownik samodzielnie się instaluje do wersji 1.20.600 - próba aktualizacji sterownika do wersji 1.20.800 skutkuje błędem : Warning // Goodix fingerprint device was not found!
Po identyfikacji tego błędu, (który pojawił się praktycznie znikąd) próbowałem uruchomić ponownie urządzenie - pojawił się czarny ekran (brak obrazu) oraz świecące się diody sygnalizujące uruchomione urządzenie - przycisk power - po ok 5 minutach bezczynności urządzenia przytrzymałem dłużej (ok. 5 sek) przycisk power po czym urządzenie się wyłączyło - później ponownie próbowałem uruchomić urządzenie i wystartowało normalnie jednak czytnik linii papilarnych nadal nie działał.
System: Windows 10, 64 Bit
Wersja BIOS'a - 301 ( najnowsza to Version 308)
Windows Update nie ma żadnych nowych aktualizacji, próbowałem ręcznie dodać sterownik ze strony Asus'a dla tego modelu - https://www.asus.com/Laptops/ASUS-ZenBook-13-UX331UN/HelpDesk_Download/
jest tutaj Goodix Fingerprint driver and utility w wersji Version V1.0.20.800 - obecnie mam V1.0.20.600 - po próbie aktualizacji sterownika na v.800 system Windows zakańcza instalację pomyślnie, jednak w menadżerze urządzeń pojawia się znak (?) obok nazwy sterownika - wersja sterownika jest zaktualizowana do v.800 jednak nadal to nie rozwiązuje problemu.
Wszystkie kroki jakie wykonałem przesyłam poniżej:
Laptop jest używany normalnie tzn. nigdy nie spadł, nie ma żadnych "manualnych" usterek oraz nie był nigdy zalany.
Informacje jakie otrzymałem od serwisu Asus:
- Proszę zrobić reset prądowy urządzenia (poniżej link jak to zrobić): https://www.asus.com/pl/support/FAQ/1032747/ - Zrobiłem, nic nie daje
- Proszę też spróbować przywrócić BIOS do wartości domyślnych (po włączeniu szybko "pulsacyjnie" wciskamy f2, później f9 i na koniec f10). to samo
- Proszę o przywrócenie systemu Windows do ustawień fabrycznych. Nie będę tego sprawdzał, bo będzie się to wiązało z utratą danych i wątpię żeby rozwiązało problem
- Update sytemu BIOS wiąże się z ryzykiem, że płyta główna może Panu "nie odpowiedzieć" (konieczny może być serwis) - Nie polecam takiego rozwiązania (robi Pan to na własną odpowiedzialność)
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu bądź miał kiedyś podobny problem to proszę o informacje :)