Jeśli chodzi o zapisywanie, to proponuję stworzyć tablicę np. 5-cio elementowa. Będzie przechowywać wyniki w kolejności od największego.
W funkcji konfiguracja() warto upewnić się, że ta tablica jest wypełniona zerami (czyli w pętli ustawić wszystkie jej komórki na 0) np. W ten sposób:
for(int i=0; i<5; i++)
najlepszeWyniki[i] = 0;
Za każdym razem, gdy skończy się gra musimy wcisnąć aktualny wynik do tej tablicy. Proponuję do tego zrobić funkcję:
void wcisnijWynik(int w) {
for(int i=0; i<5; i++) {
if(w > najlepszeWyniki[i]) {
// przesuwamy wszystkie następne elementy tablicy w dol
for(int j=4; j>=i; j++) {
najlepszeWyniki[j] = najlepszeWyniki[j+1];
}
// gdy wszystkie kolejne elementy zostaną przesunięte w dół, zapisujemy wynik
najlepszeWyniki[i] = wynik;
}
}
}
(Nie testowałem tego kodu, więc nie ma gwarancji, że jest poprawny).
Wyświetlanie można zrobić w ten sposób:
Trzeba zmienić liczbę na napis, np. Funkcją std::to_string(int), która znajduje się bodajże w bibliotece string. Przechodzimy przez wszystkie elementy tablicy najlepszeWyniki i wykonujemy kolejne linijki kodu:
std::string sWynik = std::to_string(najlepszeWyniki[i]);
Zakładając, że szerokość konsoli to 80 komórek, aby napis był po prawej stronie musimy zacząć go wypisywać na pozycji x = 80-szerokość napisu.
Tę pozycję uzyskasz robiąc odpowiednią ilość spacji w pętli. Później robisz endl i w ten sam sposób wyświetlasz wszystkie 5 najlepszych wyników.