• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Przypisanie do zmiennych wartości zwroconej tablicy

Object Storage Arubacloud
0 głosów
100 wizyt
pytanie zadane 16 kwietnia 2019 w C i C++ przez KotLuminos Początkujący (270 p.)

Witam :D Pisze program który polega na napisaniu 10 liczb typu float,zmienienie je na inta i sprawdzanie czy są parzyste,nieparzyste,większe od 100 i czy są palindromami. Oto kod:

#include <iostream>

using namespace std;
void Podawanie_liczb (float liczba,int tab[])//Funkcja Dzia³a
{
    cout << "Podaj dziesiec liczb:" << endl;
    for (int i = 1; i <= 10; i++)
    {
        cout << i << ".";
        cin >> liczba;
        int liczbabez = (int)liczba;
        tab[i] = liczbabez;
    }
}
int Zwracanie_Palindrow (int tab[])//Funkcja Dzia³a
{
    int x,y,Palindrom = 0;
    for (int i = 1; i <= 10; i++)
    {
        y = tab[i] % 10;
        x = tab[i] /10;
        if (x >= 10)
            {
                x = x/10;
            }
        if (x == y)
        {
            Palindrom++;
        }
    }
    return Palindrom;
}
int* Zwracanie_liczb(int tab[])//Funkcja Dzia³a
{
    int Tablica[3];
	int Parzyste,NieParzyste,Wieksze = 0;
    for (int i = 1; i <= 10; i++)
    {
        if (tab[i] > 100)
        {
            Wieksze++;
        }
        else if (tab[i]%2 == 0)
        {
            Parzyste++;
        }
        else
        {
            NieParzyste++;
        }
    }
    Tablica[0] = Parzyste; // Przypisanie wartości zmienncyh do komorek (szófladek) w tablicy
    Tablica[1] = NieParzyste;
    Tablica[2] = Wieksze;
    return Tablica;
}

int main()
{
	float liczbaz = 0;
	int Palindromy1 = 0;
	int P,NP,W = 0;
	int przechowywanie[10];
    Podawanie_liczb(liczbaz,przechowywanie);
    Palindromy1 = Zwracanie_Palindrow(przechowywanie);
    P = Zwracanie_liczb(przechowywanie)[0]; //Przypisanie zmiennej wartości danej komorlki (nie dizała)
    NP = Zwracanie_liczb(przechowywanie)[1];
    W = Zwracanie_liczb(przechowywanie)[2];
    cout <<"Ilosc liczb ktore sa parzyste:"  <<  P << endl;
    cout <<"Ilosc liczb ktore sa nieparzyste:"  <<  NP << endl;
    cout <<"Ilosc liczb ktore sa wieksze od 100:"  <<  W << endl;
    cout <<"Ilosc liczb ktore sa palindromami:"  <<  Palindromy1 << endl;
    return 0;
}

Ogólnie wszystko działa tylko że w głównej funkcji main chcę przypisać do zmiennych wartości określonych Komórek tablicy,ale...nie dizała (wogole nie wyświetla). Czemu tak jest?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 16 kwietnia 2019 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
int* Zwracanie_liczb(int tab[])//Funkcja Dzia³a
{
    int Tablica[3];
    // ...
    return Tablica;
}

Tablica to jest po prostu blok pamięci. Nie możesz sobie lokalnie (na stosie) zaalokować takiego bloku, a potem zwrócić do niego wskaźnik/adres. Po wyjściu z funkcji wszystkie zmienne lokalne tracą ważność najprościej mówiąc, więc nie możesz zwracać adresu takiej zmiennej. 

komentarz 16 kwietnia 2019 przez KotLuminos Początkujący (270 p.)
Dziękuje za odpowiedź :D
komentarz 16 kwietnia 2019 przez KotLuminos Początkujący (270 p.)
Tak dla informacji...dziękuje...poprawiłem program i działa :D

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 185 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 315 wizyt
pytanie zadane 25 kwietnia 2017 w C i C++ przez Shiro Stary wyjadacz (10,300 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 327 wizyt

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,651 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...