• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak uprościć tę funkcję?

0 głosów
95 wizyt
pytanie zadane 11 stycznia 2019 w C i C++ przez Alan Kruszyński Obywatel (1,410 p.)

Naskrobałem taką funkcję w realizacji drzewa splay i działa, ale (o ile się da) chciałbym ją uprościć i zredukować chociaż trochę ilość kodu, jednak jakoś brak mi pomysłów, szczególnie że zmuszenie tego fragmentu do działania nie zajęło mi mało czasu. 

void splay(wezel * promowany)
{
    wezel * korzen = drzewo.korzen;
    if ( promowany == korzen)
    {
        cout << "Ten wezel juz jest korzeniem" << endl;
        return;
    }
    wezel *pradziadek, *dziadek, *rodzic, *pozycja;
    while (promowany != korzen)
    {
        pradziadek = NULL;
        dziadek = NULL;
        rodzic = NULL;
        pozycja = korzen;
        while (pozycja != NULL && pozycja->klucz != promowany->klucz) //szukamy elementu do wypromowania, i tutaj go tez znajdujemy
            //potem sprawdzam czy istnieje ->NULLem
        {
            pradziadek = dziadek;
            dziadek = rodzic;
            rodzic = pozycja;
            if(pozycja->klucz > promowany->klucz)
            {
                pozycja = pozycja->lewy;
            }
            else
            {
                pozycja = pozycja->prawy;
            }
        }
        if (pozycja == NULL)
        {
            cout << "Promowany wezel nie jest czescia tego drzewa " << promowany->klucz << endl;
            return;
        }

        if (dziadek != NULL) //spr czy potrzebna bedzie rotacja podwojna czy pojedyncza, jak dziadek null to jestesmy pod korzeniem, pojedyncza rotacja i jestesmy w korzeniu
        {
            if (pozycja == rodzic->prawy && rodzic == dziadek->prawy) //zigzig prawy prawy
            {
                if (pradziadek != NULL)
                {
                    if ( dziadek == pradziadek->prawy)
                    {
                        pradziadek->prawy = pozycja;
                    }
                    else
                    {
                        pradziadek->lewy = pozycja;
                    }
                }
                else
                {
                    korzen = pozycja;
                }
                rotuj(rodzic, dziadek);
                rotuj(pozycja, rodzic);
            }
            else if (pozycja == rodzic->lewy && rodzic == dziadek->lewy) // zigzig lewy lewy
            {
                if (pradziadek != NULL)
                {
                    if ( dziadek == pradziadek->prawy)
                    {
                        pradziadek->prawy = pozycja;
                    }
                    else
                    {
                        pradziadek->lewy = pozycja;
                    }
                }
                else
                {
                    korzen = pozycja;
                }
                rotuj(rodzic, dziadek);
                rotuj(pozycja, rodzic);
            }
            else if (pozycja == rodzic->lewy && rodzic == dziadek->prawy) // zigzag prawy lewy
            {
                if ( pradziadek != NULL)
                {
                    if ( dziadek == pradziadek->prawy)
                    {
                        pradziadek->prawy = pozycja;
                    }
                    else
                    {
                        pradziadek->lewy = pozycja;
                    }
                }
                else
                {
                    korzen = pozycja;
                }
                rodzic->lewy = pozycja->prawy;
                pozycja->prawy = rodzic;
                dziadek->prawy = pozycja->lewy;
                pozycja->lewy = dziadek;

            }
            else if (pozycja == rodzic->prawy && rodzic == dziadek->lewy) // zigzag lewy prawy
            {
                if ( pradziadek != NULL)
                {
                    if ( dziadek == pradziadek->prawy)
                    {
                        pradziadek->prawy = pozycja;
                    }
                    else {
                        pradziadek->lewy = pozycja;
                    }
                } else
                {
                    korzen = pozycja;
                }
                rodzic->prawy = pozycja->lewy;
                pozycja->lewy = rodzic;
                dziadek->lewy = pozycja->prawy;
                pozycja->prawy = dziadek;
            }
        }
        else
        {
            rotuj(pozycja, rodzic);
            korzen = pozycja;
        }
    }
}

 

komentarz 11 stycznia 2019 przez niezalogowany

usuń komentarze cheeky

komentarz 11 stycznia 2019 przez MikDal Mądrala (5,180 p.)
Lepszym pomysłem według mnie będzie jak rozbijesz to na małe funkcje (około 25 linii), tak aby każda robiła jedno zadanie. Kod może i nawet się zwiększy, ale dzięki temu będzie łatwiejszy do zrozumienia i późniejszego serwisowania / „odrobaczania” :)

P.S. Widać kilka powtarzających się bloków - jak robijesz to dobrze na funkcje to kod powinien się skrócić.

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 154 wizyt
pytanie zadane 13 września 2019 w C i C++ przez Alan Kruszyński Obywatel (1,410 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 99 wizyt
pytanie zadane 23 listopada 2015 w C i C++ przez sofnir Gaduła (4,690 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 230 wizyt
pytanie zadane 20 czerwca 2015 w Inne języki przez mach Użytkownik (700 p.)

86,483 zapytań

135,239 odpowiedzi

300,477 komentarzy

57,229 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...