• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Gra kolko i krzyzyk w konsoli

0 głosów
70 wizyt
pytanie zadane 3 grudnia 2018 w C i C++ przez Michał_Warmuz Gaduła (4,390 p.)

Czesc robie cwiczenie polegajace na napisaniu gry kolko i krzyzyk w konsoli i mam problem chodzi o to ze jezli uzytkownik 1 poda np 1 a potem 9 gra sie zawiesza nie wiem czemu ? help :( 

#include <iostream>
#include <string>

using namespace std;

int main()
{
    string Pole[9] =" ";
    bool remis = true;
    int ruch;

    for(int i=0; i<9; i++) {

        if(i%2 == 0) {
            cout << "Ruch gracza 1: "<<endl;
            cin >> ruch;

            switch (ruch) {

                case 1: Pole[0] = "X"; break;
                case 2: Pole[1] = "X"; break;
                case 3: Pole[2] = "X"; break;
                case 4: Pole[3] = "X"; break;
                case 5: Pole[4] = "X"; break;
                case 6: Pole[5] = "X"; break;
                case 7: Pole[6] = "X"; break;
                case 8: Pole[7] = "X"; break;
                case 9: Pole[8] = "X"; break;
                default : cout << "ZLE POLE"<<endl;
            }

        }
        else {
            cout << "Ruch gracza 2: "<<endl;
            cin >> ruch;

            switch (ruch) {

                case 1: Pole[0] = "O"; break;
                case 2: Pole[1] = "O"; break;
                case 3: Pole[2] = "O"; break;
                case 4: Pole[3] = "O"; break;
                case 5: Pole[4] = "O"; break;
                case 6: Pole[5] = "O"; break;
                case 7: Pole[6] = "O"; break;
                case 8: Pole[7] = "O"; break;
                case 9: Pole[8] = "O"; break;
                default : cout << "ZLE POLE"<<endl;
            }
        }

        cout << " --------"<<endl;
        cout << Pole[0] << " | " << Pole[1] << " | " << Pole[2] << endl;
        cout << " --------"<<endl;
        cout << Pole[3] << " | " << Pole[4] << " | " << Pole[5] << endl;
        cout << " --------"<<endl;
        cout << Pole[6] << " | " << Pole[7] << " | " << Pole[8] << endl;
        cout << " --------"<<endl;


        for(int j=0; j<9; j++) {
            if(Pole[j] == "X" && Pole[j+1] == "X" && Pole[j+2] == "X") {cout << "Wygrywa Player1"; remis = false;return 0;}
            if(Pole[j] == "O" && Pole[j+1] == "O" && Pole[j+2] == "O") {cout << "Wygrywa Player2";remis = false;return 0;}
        }
    }

    if(remis == true) cout << "Remis";

    return 0;
}

 

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 3 grudnia 2018 przez niezalogowany
wybrane 4 grudnia 2018 przez Michał_Warmuz
 
Najlepsza
Wydaje mi się że polę lepiej zadeklarować jako tablicę znaków. W końcu będzie ona stałego rozmiaru. Poza tym znaki do tablic chyba się przypisuje przez ' '

Musisz też zmodyfikować sprawdzanie czy jest już wygrany wyłoniony bo sprawdzasz czy są 3 takie same znaki pod rząd, czyli 3, 4, 5 oznacza wygraną, a chyba nie o to chodzi. Poza tym musisz uwzględnić po ukosie jeszcze.

U mnie po przerobieniu stringa na tablicę znaków działa poprawnie. Podejrzewam że znak 9 w stringu był zarezerwowany dla NULL i dlatego się krzaczył.
0 głosów
odpowiedź 3 grudnia 2018 przez PanRik Gaduła (4,630 p.)
for(int j=0; j<9; j++) {
            if(Pole[j] == "X" && Pole[j+1] == "X" && Pole[j+2] == "X") {cout << "Wygrywa Player1"; remis = false;return 0;}
            if(Pole[j] == "O" && Pole[j+1] == "O" && Pole[j+2] == "O") {cout << "Wygrywa Player2";remis = false;return 0;}
        }

1. Wychodzisz tutaj po za tablice, tablica od 0 do 8 , a Ty sprawdzasz Pole[7+2], Pole[8+2] ...
 

2. Nie masz sprawdzanie, czy np. Gracz1 w swoim ruchu nie dał np. :
2.1 Zajętego już pola przez siebie.
2.2 Zajętego już pola przez drugiego gracza.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 473 wizyt
pytanie zadane 12 lutego 2018 w JavaScript, jQuery, AJAX przez Adam Polak Początkujący (300 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 156 wizyt
pytanie zadane 31 stycznia w Python, Django przez Komil Nowicjusz (130 p.)
–1 głos
1 odpowiedź 50 wizyt
pytanie zadane 5 stycznia w HTML i CSS przez pomaraqcz Początkujący (380 p.)
Porady nie od parady
Wynikowy wygląd pytania, odpowiedzi czy komentarza, różni się od tego zaprezentowanego w edytorze postów. Stosuj więc funkcję Podgląd posta znajdującą się pod edytorem, aby upewnić się, czy na pewno ostateczny rezultat ci odpowiada.Podgląd posta

61,355 zapytań

107,301 odpowiedzi

223,474 komentarzy

33,077 pasjonatów

Przeglądających: 284
Pasjonatów: 19 Gości: 265

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...