• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Enumerat w klasie

Object Storage Arubacloud
0 głosów
305 wizyt
pytanie zadane 14 listopada 2018 w C i C++ przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)

Mam w main.cpp w mainie takie coś

Kolor a;
a.setTextColor(Kolor::White);

z tego co wiem jest to enumerat. Jak taki enumerat zrobić. Ma on zmienić kolor tekstu na biały

Mam w klasie Kolor zrobić to ?

HANDLE hc;
enum Kolor
{
 White=SetConsoleTextAttribute(hc,16)
};

 

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 14 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
wybrane 16 listopada 2018 przez asdfgh
 
Najlepsza

Mam w klasie Kolor zrobić to ?

Masz przeczytać, co to jest typ wyliczeniowy i jak się go używa. Później przeczytać dokumentację funkcji SetConsoleTextAttribute, żeby wiedzieć, co dać w drugim parametrze.

 

Jakoś tak to widzę:


enum Color:WORD // <--- zdefiniowane w klasie Kolor
{
    White = FOREGROUND_BLUE | FOREGROUND_GREEN | FOREGROUND_RED,
    Red = FOREGROUND_RED,
    Green = FOREGROUND_GREEN,
    Blue = FOREGROUND_BLUE
};


BOOL Kolor::setTextColor(Kolor::Color cl)
{
    return SetConsoleTextAttribute(hc, cl);
}

 

komentarz 14 listopada 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Wartości enuma powinny być chyba oddzielone przecinkami. Ja przynajmniej nie widziałem składni że średnikami, jak nieprawda to mnie popraw :)
komentarz 14 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
Z nawyku kończę linię średnikiem ;)

 

Poprawione.
komentarz 14 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)
Jest jakiś sposób, żeby dać te same nazwy dla tła i tekstu ? Bo nawet jak zrobi się inny enum to jest napisane że już np white istnieje.

Jeszcze zastanawia mnie czy jest prostrzy sposób połączenia tła i tekstu. Bo wymyśliłem tak, że robie 3 stringi . Jeden dla tekstu ( np FOREGROUND_BLUE)  drugi dla tła (np BACKGROUND_RED) trzeci który łączy je  i metode która sprawdza ifami czy został podany kolor dla tła, tekstu i łączy dwa stringi w jeden (czyli FOREGROUND_BLUE |BACKGROUND_RED) . Tylko czy jest jakiś bardziej optymalny sposób ?
komentarz 14 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Tych samych nazw w Color mieć nie możesz. Daj inną nazwę, np. bgWhite dla tła.

 

Z drugiej strony jak chcesz w setTextColor podawać kombinacje kolorów,  parametr cl musi być typu WORD, wtedy będziesz mógł robić takie wywołania:

c.setTextColor(Kolor::Red | Kolor::Green | Kolor::bgWhite);

 

komentarz 15 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)
Dobra doszedłem do tego, że jest 16 kolorów i co 16 zmienia sie kolor tła. Spróbuje to zrobić mnożeniem jakoś. Jak mi się uda to wstawie tutaj jak zrobiłem
komentarz 15 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)
Daje w  enum 16 kolorów i dla każdego od 1 do 16. W metodzie do tła mnoże tą liczbę *16 a w metodzie koloru tekstu dodaje. Tylko pojawia się problem jeżeli ktoś wpisze samo tło bez textu bo text robi się czarny a nie tak jak ustawione w systemie. Da się jakoś to obejść ?
komentarz 15 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Niech klasa ma dwa pola z kolorami dla tekstu i tła. W konstruktorze oba kolory powinny mieć ustawione domyślne wartości.

BOOL Kolor::setTextColor(Kolor::Color cl)
{
    m_fgcolor = cl;
    return SetConsoleTextAttribute(hc, m_fgcolor | m_bgcolor * 16);
}

BOOL Kolor::setBackgroundColor(Kolor::Color cl)
{
    m_bgcolor = cl;
    return SetConsoleTextAttribute(hc, m_fgcolor | m_bgcolor * 16);
}

 

komentarz 15 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)
ale problem, kiedy nic nie wpisze się będzie dalej
komentarz 15 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
A jak używasz tej klasy przy wypisywaniu tekstu?
komentarz 15 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)

metoda która wypisuje tekst na ekranie

a.setText("qwertyu");     

 

komentarz 15 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Oszczędny jesteś. A to a to co to jest?

komentarz 15 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)
metoda która to co w nawiasie zapisuje do zmiennej w klasie. I potem inną metodą sprawdzana jest długość i wypisanie tego stringa coutem
komentarz 15 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Ech, nie pytałem się o metodę, a o klasę obiektu a. Ta klasa to Kolor?

komentarz 15 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)
Tak w 1 poście jest Kolor a;
komentarz 15 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)

Doszedłem to tego

	return SetConsoleTextAttribute(hc, (m_fgcolor + (m_bgcolor - 1) * 16) - 1);

i jak jest podane tło i text to wszystko działa, ale jak zabraknie

a.setTextColor(Edit::White); 

to pokazuje się losowy kolor jakiś

 

komentarz 15 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Trochę dziwne, by klasa o nazwie Kolor trzymała tekst. Nie przemyślałeś chyba do końca projektu.  Przenieś wywołanie SetConsoleTextAttribute do metody, która jest odpowiedzialna za wypisanie tekstu. W setTextColor i setBackgroundColor przypisuj tylko kolory polom m_fgcolor i m_bgcolor.

 

BTW nie lepiej przeciążyć operator << dla typu wyliczeniowego z kolorami? 

 

 

komentarz 15 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

to pokazuje się losowy kolor jakiś

Po co dałeś te -1? Przypisujesz w konstruktorze klasy Kolor domyślne wartości obu kolorom?

komentarz 15 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)
tylko, że to projekt na zajęcia więc maina mam i nie mogę go ruszać. Dlatego przeciążenie operatora odpada w tym przypadku. Dałem -1 bo zawsze dawało o 1 za wysoki kolor
komentarz 15 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
Pokaż tego maina.
komentarz 15 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)
	Kolor a;
	a.setPosition(7, 3);
	a.setLength(6); 
	a.setText("Alffffffa"); 
	a.setTextColor(Edit::Red); 
	a.setBackgroundColor(Edit::DarkBlue);
    a.display(); 

 

komentarz 15 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Tak jak pisałem wcześniej, przenieś wywołanie SetConsoleTextAttribute do display.

komentarz 15 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)
i wtedy zmienić na void settextcolor i setbackgroundcolor ?
komentarz 15 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
Tak
komentarz 15 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)
Nic to nie dało. Teraz obojętnie którego brakuje to nie zmienia
komentarz 15 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)
Dobra znalazłem błąd. Przypisałem 0 m_bgcolor  i m_fgcolor . Zmienilem na 1 i wszystko działa
komentarz 15 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)
znaczy działa ale przysamym  setBackgroundColor daje tekst czarny bo bez wartosci dla setTextColor daje pierwszą wartośc z tła czyli czarny
komentarz 15 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
Przeniosłeś funkcję, jak pisałem?
komentarz 15 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)
Tak, ale to nic nie da bo daj nie poda się koloru tekstu to tylko będzie np 16*13 czyli pierwszy kolor w tym przypadku z czerwonego tła czyli czarny
komentarz 16 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
edycja 16 listopada 2018 przez j23

Spróbuj tak:

enum Color // <--- zdefiniowane w klasie Kolor
{
	Default = -1,
	White = FOREGROUND_BLUE | FOREGROUND_GREEN | FOREGROUND_RED,
	Red = FOREGROUND_RED,
	Green = FOREGROUND_GREEN,
	Blue = FOREGROUND_BLUE
};

/* ... */

Kolor::Kolor()
	:m_fgcolor(Default),
	 m_bgcolor(Default) 
{ }


void Kolor::setTextColor(Kolor::Color cl)
{
	m_fgcolor = cl;
}
 
void Kolor::setBackgroundColor(Kolor::Color cl)
{
	m_bgcolor = cl;
}

/* w display() */

CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO buff_info;

if(GetConsoleScreenBufferInfo(hc, &buff_info))
{
	WORD cl;

	if(m_fgcolor == Default) cl = buff_info.wAttributes & 0xF;
	else cl = m_fgcolor;

	if(m_bgcolor == Default) cl |= buff_info.wAttributes & 0xF0;
	else cl |= m_bgcolor << 4;
	
	SetConsoleTextAttribute(hc, cl);

	/* tu wypisanie tekstu */

	SetConsoleTextAttribute(hc, buff_info.wAttributes);
}

 

komentarz 16 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)

Wywala bład w

if(GetConsoleScreenBufferInfo(hc, buff_info))

przy buff_info

 

Jak wrócić to koloru standardowego? Każdy może mieć inny kolor w konsoli jako standardowy.

komentarz 16 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)

taki

komentarz 16 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Dodaj tam &, bo pominąłem go (tak to jest, jak się piszę z palca, na szybko).

 

Jak wrócić to koloru standardowego?

Jeśli dobrze rozumiem działanie GetConsoleScreenBufferInfo, kod, który przedstawiłem, powinien przywracać poprzedni kolor, a co za tym idzie standardowy.

komentarz 16 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)

Tak tam wraca do normalnego koloru, ale mam manipulator w innej klasie który ma przywrócić kolor po wcześniejszej zmianie innym manipulatorem.

 

Na podstawie tego kogu z display próbuje w ten sposób ale nie wraca do poprzedniego koloru. Czego tu brakuje ?

std::ostream &standardcolor(std::ostream & t)
{
	HANDLE hc = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);

	CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO buff_info;
	GetConsoleScreenBufferInfo(hc, &buff_info);
	SetConsoleTextAttribute(hc, buff_info.wAttributes);
	return t;
}

 

komentarz 16 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
edycja 16 listopada 2018 przez j23

Czego tu brakuje ?

Sensu. GetConsoleScreenBufferInfo zwróci kolor ostatnio ustawiony, więc to, co robisz w tym manipulatorze, to czytasz aktualny kolor konsoli i ustawiasz go jako aktualny. Nonsens.

 

Możesz zrobić tak:

class Kolor
{
    static WORD get_default_color() { /* tu pobierasz kolor funkcją GetConsoleScreenBufferInfo */ }
public:
    static const WORD defaultColor;
    /* ... */
};

const WORD Kolor::defaultColor = Kolor::get_default_color();



std::ostream& standardcolor(std::ostream &t)
{
    HANDLE hc = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);
    SetConsoleTextAttribute(hc, Kolor::defaultColor);
    return t;
}

 

komentarz 16 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)

mógłbyś wytłumaczyć co powinno być argumentami funkcji GetConsoleScreenBufferInfo()

static WORD get_default_color() { GetConsoleScreenBufferInfo()}

i w którym miejscu powinno być

const WORD Kolor::defaultColor = Kolor::get_default_color();

pod klasą czy w pliku .cpp?

komentarz 16 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Przecież w swojej wersji manipulatora używasz GetConsoleScreenBufferInfo. To nad czym tu się zastanawiasz?

 

czy w pliku .cpp?

W pliku cpp.

komentarz 16 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)
edycja 16 listopada 2018 przez asdfgh

Zrobiłem tak

 

private:
	static HANDLE hc;
	static CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO buff_info;
	static WORD get_default_color() { GetConsoleScreenBufferInfo(hc, &buff_info);}
public:
	static const WORD defaultColor;

ale pokazuje, że get_default_color() musi zwracać wartość

komentarz 16 listopada 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Weź może jakąś książkę do C/C++ i poczytaj o funkcjach/metodach i innych przydatnych rzeczach związanych z podstawami języka.

 

static WORD get_default_color() 
{ 
    CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO buff_info;
    GetConsoleScreenBufferInfo(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), &buff_info);
    return buff_info.wAttributes;
}

 

komentarz 16 listopada 2018 przez asdfgh Nowicjusz (150 p.)
Dobra sory jestem debilem. Siedzę od 12 i przestaje myśleć. Wielkie dzięki za twój czas

Podobne pytania

0 głosów
4 odpowiedzi 216 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 289 wizyt
pytanie zadane 20 lipca 2023 w C i C++ przez Krzysztofs1234 Użytkownik (890 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 277 wizyt
pytanie zadane 25 grudnia 2020 w C i C++ przez TOWaD Mądrala (6,000 p.)

92,579 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,663 komentarzy

61,964 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...