• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Zadanie z laborków

Object Storage Arubacloud
0 głosów
531 wizyt
pytanie zadane 24 października 2018 w C i C++ przez kamasazi98 Początkujący (410 p.)
zamknięte 28 października 2018 przez kamasazi98

Cześć, jestem dosyć zielony z programowania i dopiero zaczynam, więc za drastyczne błędy przepraszam.
Zadanie brzmi tak:

"Dany jest ciąg n-liczb całkowitych. Napisz program, który obliczy i wypisze ilość
podciągów składających się z samych liczb dodatnich."

Stworzyłem coś takiego, lecz nie potrafie sprawić aby dodawało mi ilość wykonań pętli dla liczb dodatnich. Chodzi mi o to aby np. gdy dodatnia liczba trafi się przy 5 i 8 razie wykonania pętli wykazało wynik 2, a nie 13.

#include <iostream>

using namespace std;
int n,x2, suma = 0;
int main()
{
    cout << "Jak dlugi ma byc ciag?" << endl;
    cin>>n;
    for (int i=0; i<n;i++)
    {
        cout<<"Podaj liczbe: "<<endl;
        cin>>x2;
        if (x2>0)
            cout<<i<<" jest liczba dodatnia w tym ciagu"<<endl;
    }
    //cout<<"Suma liczb dodatnich: "<<suma<<endl;
    return 0;
}

Te dwa ostatnie cout'y to moje marne próby wskórania czegoś, myśle że mozna je pominąć.

komentarz zamknięcia: Znalazłem rozwiązanie
komentarz 24 października 2018 przez Aisekai Nałogowiec (42,190 p.)
Ile liczb dodatnich musi być jedna, po drugiej, aby uznać to za dodatni ciąg?  

Czy, gdy mamy ciąg np {2,-2} odpowiedzią jest 1, bo {2} jest ciągiem jednoelementowym czy 0?

Czy rozważamy permutacje ciągów? W sensie: jeżeli na wejściu mamy ciąg 2 elementowy: {1,2} to czy jest to liczony jako jeden podciąg? Czy podciągi to {1}, {2}, {1,2} czyli łącznie mamy 3 podciągi?
komentarz 26 października 2018 przez kamasazi98 Początkujący (410 p.)
wystarczy jedna liczba dodatnia, ale już osoby niżej mi dały cenne wskazówki, nie mniej dzięki za chęci