Mam taki pseudo kod jak poniżej. Chodzi oto ze klocki (Klocek Trojkatny_1......) nie zmieniają się w main() mimo rożnych parametrów obiektów (obiekty_zbudowane_klockow okret1 .....), chyba ,że dodam je do ciała każdej metody łódka (lodka_1, .......) .
Czy ktoś wie jak to obejść.
#include <iostream>
using namespace std;
struct punkt
{
int x;
int y;
};
class Klocek
{
punkt m_obiekt_punkt_poczatkowy;
string m_opis_ksztalu;
public:
Klocek (punkt m_obiekt_punkt_poczatkowy, string m_opis_ksztalu) {
m_obiekt_punkt_poczatkowy=obiekt_punkt_poczatkowy;
m_opis_ksztalu = opis_ksztalu;}
string zamien_Klocek_na_string()
{
.................................
}
};
class obiekty_zbudowane_klockow
{
string wysokosc;
string szerokosc;
string sklala;
public:
Klocek Trojkatny_1{{x,y};"trojkat"*szerokosc}; // obiekty utworzone ale //chciałbym aby były dynamiczne czyli jak zmienię pola tej klasy to i zmienią mi //się te obiekty
Klocek Trojkatny_2{{x,y};"trojkat"*wysokosc};
Klocek Trojkatny_3{{x,y};"trojkat"*skala};
Klocek czworokatny_1{{x,y};"czworokat"*szerokosc};
Klocek czworokatny_2{{x,y};"czworokat"*wysokosc};
Klocek czworokatny_3{{x,y};"czworokat"*skala};
obiekty_zbudowane_klockow(string wysokoscwysokosc, string
szerokoscszerokosc, string sklalasklala){
wysokosc=wysokoscwysokosc;
szerokosc=szerokoscszerokosc;
sklala=sklalasklala;
}
string lodka_1(int x,int y) {
string Docelowy{}
Docelowy+=Trojkatny_1.zamien_Klocek_na_string();
for (i=0;i<3;i++) {
x+=szerkosc;
Docelowy+=czworokatny_1.zamien_Klocek_na_string();
}
x+=szerkosc;
Docelowy+=Trojkatny_3.zamien_Klocek_na_string();
Docelowy+="\n"
Docelowy+=Trojkatny_1.zamien_Klocek_na_string();
for (i=0;i<2;i++){
x+=szerkosc;
Docelowy+=czworokatny_1.zamien_Klocek_na_string();
}
x+=szerkosc;
Docelowy+=Trojkatny_3.zamien_Klocek_na_string();
_ _ _ _ _
// \|_|_|_|/
// \|_|_|/ łódka 1
return Docelowy
}
string lodka_2(int x,int y) {
string Docelowy;
Docelowy+=Trojkatny_3.zamien_Klocek_na_string();
x+=szerkosc;
Docelowy+=czworokatny_3.zamien_Klocek_na_string();
x+=szerokosc;
Docelowy+=Trojkatny_3.zamien_Klocek_na_string();
// __ ____ __
// \ | | /
// \|____|/ łódka 2
return Docelowy;
}
};
int main()
string przystan;
obiekty_zbudowane_klockow okret1(1,2,1), okret2(2,1,3), okret3(3,3,1), okret4(1,10,2);
przystan=okret1.lodka_1+okret1.lodka_2+okret3.lodka_2+okret3.lodka_2+okret3.lodka_2;
cout<<przystan<<endl;
przystan=okret4.lodka_1+okret4.lodka_2+okret4.lodka_2+okret4.lodka_2+okret4.lodka_2;
cout<<przystan<<endl;
return 0;